Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - Cory Althoff

Indeks: KSZ-21248 EAN: 9788328394278
Przewodnik przeznaczony do samodzielnej nauki programowania. Zawiera zasady stosowania dobrych praktyk programistycznych. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i zasady ich stosowania, sporo miejsca poświęcono obiektowości.
Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - Cory Althoff
38,90 zł
37,05 zł netto
Zapłać później
Producent: Helion

Opis produktu: Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - Cory Althoff

Przewodnik przeznaczony do samodzielnej nauki programowania. Zawiera zasady stosowania dobrych praktyk programistycznych. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i zasady ich stosowania, sporo miejsca poświęcono obiektowości. Książka zawiera m.in.:

  • Wprowadzenie do programowania
  • Struktury danych i algorytmy
  • Pakiety i kontrola wersji
  • Testowanie i bezpieczeństwo tworzonych aplikacji
  • Zasady pracy zespołu programistów
Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - Cory Althoff

Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - Cory Althoff.

Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - Cory Althoff

Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania.

Informacje o autorze

Cory Althoff jest programistą i autorem książek. Pracował dla eBaya i kilku innych firm w Dolinie Krzemowej. Biegle posługuje się Pythonem, Javą, JavaScriptem i kilkoma innymi językami programowania.

Informacje o książce

  • Tytuł oryginalny: The Self-Taught Programmer: The Definitive Guide to Programming Professionally
  • Autor: Cory Althoff
  • Tłumacz: Piotr Rajca
  • ISBN: 978-83-283-9427-8
  • Rok wydania: 2018
  • Format: 170 x 230 mm
  • Oprawa: miękka
  • Ilość stron: 256
  • Wydawnictwo: Helion S.A.

Spis treści

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA (13)

    Rozdział 1. Wprowadzenie (15)

      • Struktura książki (16)
      • Zacznijmy od końca (17)
      • Nie jesteś sam (17)
      • Zalety samodzielnej nauki (17)
      • Dlaczego należy programować? (18)
      • Konsekwencja i zainteresowanie (18)
      • Postać książki (19)
      • Technologie stosowane w książce (19)
      • Słownictwo (20)
      • Wyzwanie (20)

    Rozdział 2. Zaczynamy (21)

      • Czym jest programowanie (21)
      • Czym jest Python (22)
      • Instalowanie Pythona (22)
      • Rozwiązywanie problemów (23)
      • Interaktywna powłoka (23)
      • Zapisywanie programów (24)
      • Uruchamianie programów przykładowych (25)
      • Słownictwo (25)
      • Wyzwanie (26)

    Rozdział 3. Wprowadzenie do programowania (27)

      • Przykłady (28)
      • Komentarze (28)
      • Wyświetlanie (29)
      • Wiersze (30)
      • Słowa kluczowe (30)
      • Odstępy (31)
      • Typy danych (31)
      • Stałe i zmienne (33)
      • Składnia (36)
      • Błędy i wyjątki (36)
      • Operatory arytmetyczne (37)
      • Operatory porównania (40)
      • Operatory logiczne (41)
      • Instrukcje warunkowe (43)
      • Instrukcje (47)
      • Słownictwo (49)
      • Wyzwania (51)

    Rozdział 4. Funkcje (53)

      • Reprezentacja koncepcji (54)
      • Funkcje (54)
      • Definiowanie funkcji (55)
      • Funkcje wbudowane (57)
      • Wielokrotne stosowanie funkcji (59)
      • Parametry wymagane i opcjonalne (60)
      • Zasięg (61)
      • Obsługa wyjątków (64)
      • Łańcuchy dokumentujące (66)
      • Używanie zmiennych tylko wtedy, gdy to konieczne (67)
      • Słownictwo (67)
      • Wyzwania (68)

    Rozdział 5. Kontenery (69)

      • Metody (69)
      • Listy (70)
      • Krotki (73)
      • Słowniki (75)
      • Kontenery w kontenerach (79)
      • Słownictwo (81)
      • Wyzwania (82)

    Rozdział 6. Operacje na łańcuchach znaków (83)

      • Potrójne łańcuchy (84)
      • Indeksy (84)
      • Łańcuchy znaków są niezmienne (85)
      • Konkatencja (85)
      • Powielanie łańcuchów znaków (86)
      • Zmiana wielkości liter (86)
      • Formatowanie (86)
      • Dzielenie łańcuchów (87)
      • Metoda join (88)
      • Usuwanie odstępów (89)
      • Zastępowanie (89)
      • Znajdowanie indeksu (89)
      • Metoda in (90)
      • Zabezpieczanie znaków specjalnych (90)
      • Znak nowego wiersza (91)
      • Wycinki (91)
      • Słownictwo (93)
      • Wyzwania (93)

    Rozdział 7. Pętle (95)

      • Pętle for (95)
      • Funkcja range (99)
      • Pętle while (99)
      • Instrukcja break (100)
      • Instrukcja continue (101)
      • Pętle zagnieżdżone (102)
      • Słownictwo (104)
      • Wyzwania (104)

    Rozdział 8. Moduły (105)

      • Moduły wbudowane (105)
      • Importowanie innych modułów (107)
      • Słownictwo (108)
      • Wyzwania (108)

    Rozdział 9. Pliki (109)

      • Zapisywanie danych w pliku (109)
      • Automatyczne zamykanie plików (111)
      • Odczyt z plików (111)
      • Pliki CSV (112)
      • Słownictwo (114)
      • Wyzwania (114)

    Rozdział 10. Łączenie wszystkiego w całość (115)

      • Wisielec (116)
      • Wyzwania (119)

    Rozdział 11. Praktyka (121)

      • Do przeczytania (121)
      • Inne zasoby (121)
      • Poszukiwanie pomocy (122)

    CZĘŚĆ II. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO (123)

    Rozdział 12. Paradygmaty programowania (125)

      • Stan (125)
      • Programowanie proceduralne (126)
      • Paradygmat programowania funkcyjnego (127)
      • Paradygmat programowania obiektowego (128)
      • Słownictwo (133)
      • Wyzwania (134)

    Rozdział 13. Cztery filary programowania obiektowego (135)

      • Hermetyzacja (135)
      • Abstrahowanie (138)
      • Polimorfizm (138)
      • Dziedziczenie (140)
      • Kompozycja (142)
      • Słownictwo (143)
      • Wyzwania (144)

    Rozdział 14. Więcej o programowaniu obiektowym (145)

      • Zmienne klasowe a zmienne instancyjne (145)
      • Metody magiczne (147)
      • Is (149)
      • Słownictwo (150)
      • Wyzwania (150)

    Rozdział 15. Łączenie wszystkiego w całość (151)

      • Karty (151)
      • Talia (153)
      • Klasa gracza (154)
      • Klasa gry (155)
      • Wojna (156)

    CZĘŚĆ III. WPROWADZENIE DO NARZĘDZI PROGRAMISTYCZNYCH (159)

    Rozdział 16. Bash (161)

      • Co dalej (162)
      • Znajdowanie Bash (162)
      • Polecenia (163)
      • Ostatnie polecenia (164)
      • Ścieżki względne i bezwzględne (164)
      • Poruszanie się (165)
      • Flagi (166)
      • Pliki ukryte (167)
      • Potoki (168)
      • Zmienne środowiskowe (168)
      • Użytkownicy (169)
      • Dalsza nauka (170)
      • Słownictwo (170)
      • Wyzwania (171)

    Rozdział 17. Wyrażenia regularne (173)

      • Konfiguracja (173)
      • Proste dopasowania (175)
      • Dopasowywanie początku i końca (176)
      • Dopasowywanie różnych znaków (177)
      • Dopasowywanie cyfr (178)
      • Powtórzenia (179)
      • Dosłowne traktowanie znaków (181)
      • Narzędzia do tworzenia wyrażeń regularnych (182)
      • Słownictwo (182)
      • Wyzwania (182)

    Rozdział 18. Menedżery pakietów (183)

      • Pakiety (183)
      • Pip (184)
      • Środowiska wirtualne (186)
      • Słownictwo (186)
      • Wyzwania (186)

    Rozdział 19. Kontrola wersji (187)

      • Repozytoria (188)
      • Rozpoczynanie projektu (189)
      • Wypychanie i wciąganie zmian (190)
      • Przykład wypychania (191)
      • Przykład wciągania (194)
      • Przywracanie wersji (194)
      • diff (195)
      • Dalsze kroki (197)
      • Słownictwo (197)
      • Wyzwania (198)

    Rozdział 20. Łączenie wszystkiego w całość (199)

      • Kod HTML (200)
      • Pozyskiwanie informacji z witryny Google Wiadomości (201)
      • Słownictwo (204)
      • Wyzwanie (204)

    CZĘŚĆ IV. WPROWADZENIE DO INFORMATYKI (205)

    Rozdział 21. Struktury danych (207)

      • Struktury danych (207)
      • Stosy (208)
      • Odwracanie łańcucha znaków przy użyciu stosu (210)
      • Kolejki (211)
      • Kolejka po bilety (212)
      • Słownictwo (214)
      • Wyzwania (214)

    Rozdział 22. Algorytmy (215)

      • FizzBuzz (215)
      • Wyszukiwanie sekwencyjne (216)
      • Palindrom (217)
      • Anagram (218)
      • Zliczanie wystąpień liter (218)
      • Rekurencja (219)
      • Słownictwo (221)
      • Wyzwania (222)

    CZĘŚĆ V. ZDOBYWANIE PRACY (223)

    Rozdział 23. Najlepsze praktyki programistyczne (225)

      • Pisz kod w ostateczności (226)
      • Zasada DRY (226)
      • Prostopadłość (226)
      • Każdy element danych powinien mieć jedną reprezentację (226)
      • Funkcje powinny robić tylko jedną rzecz (227)
      • Jeśli to trwa zbyt długo, zapewne robimy coś źle (227)
      • Wykonuj operacje w optymalny sposób już od samego początku (227)
      • Zachowaj zgodność z konwencjami (228)
      • Używaj dobrego IDE (228)
      • Rejestracja (229)
      • Testowanie (229)
      • Przeglądanie kodu (230)
      • Bezpieczeństwo (230)
      • Słownictwo (231)

    Rozdział 24. Pierwsza praca w charakterze programisty (233)

      • Określ ścieżkę (233)
      • Zdobywanie początkowego doświadczenia (234)
      • Przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej (235)
      • Rozmowa kwalifikacyjna (235)
      • Jak radzić sobie na rozmowie (236)

    Rozdział 25. Praca w zespole (237)

      • Opanowanie podstaw (237)
      • Nie pytaj o to, co możesz znaleźć w internecie (238)
      • Modyfikowanie kodu (238)
      • Syndrom oszusta (238)

    Rozdział 26. Dalsza lektura (239)

      • Klasyka (239)
      • Kursy internetowe (240)
      • Hacker News (240)

    Rozdział 27. Dalsze kroki (241)

      • Poszukaj mentora (241)
      • Skacz na głęboką wodę (242)
      • Kolejna rada (242)

    Podziękowania (245)

    Skorowidz (247)

    Książka - Autor Cory Althoff
    Książka - ISBN 978-83-283-3950-7
    Książka - Oprawa miękka
    Książka - Wydawnictwo Helion S.A.
    Tematyka Podstawy
    Szerokość opakowania 17 cm
    Wysokość opakowania 23 cm
    Głębokość opakowania 1.5 cm
    Masa opakowania 0.42 kg

    Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

    Opinie o produkcie

    Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - Cory Althoff

    5/5

    Średnia Ocena

    6

    Opinie Klientów
    Poniższe opinie zbieramy
    i weryfikujemy przy pomocy
    zewnętrznego partnera Trustmate
    i pochodzą z procesu pozakupowego.
    Bartłomiej 30.07.2023 Potwierdzony zakup
    Konkret jeżeli chodzi o zawartość. Książka jest starannie oprawiona. Fajny opis silników,budowa, wady/zalety ,opis układów regulacyjnych i startowych wraz ze schematami.
    Edward 29.06.2023 Potwierdzony zakup
    Książka jest ładnie wydana. Obowiązkowa lektura dla tych, którzy choć trochę interesują się programowaniem. Dobra cena👍.
    Ireneusz 19.06.2023 Potwierdzony zakup
    Wszystko super. Polecam !
    Krzysztof K. 13.06.2022 Potwierdzony zakup
    Szybka dostawa i fajne opakowanie 😊
    Marek M. 20.05.2022 Potwierdzony zakup
    Wydaje sie ok
    Andrzej 31.08.2022 Potwierdzony zakup

    Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

    Produkty z tej samej kategorii: