Nowy partner zawsze oznacza ekscytację. Nie inaczej jest w Botland.
Poznajcie z nami sylwetkę naszego nowego dostawcy TinkerGen i szczegóły koncepcji edukacji STEM!
Co to jest STEM?
Prezentacja tego, co oferuje bogactwo zestawów TinkerGen to doskonała okazja, aby przyjrzeć się pojęciu STEM. Jeżeli znacie już tę koncepcję i nie chcecie czytać naszego gderania, to możecie śmiało przejść do dalszej części artykułu i nagłówka Zestawy TinkerGen – edukacja interaktywna.
O tematykę STEM ocieraliśmy się już kilka razy. Spora część naszych artykułów o robotach edukacyjnych zawiera wątek lub wzmiankę o tej nowatorskiej rodzinie dydaktycznej. Jest ku temu ważny powód – STEM nie tylko zdobywa rynek i budzi coraz większe zainteresowanie, ale także rozbudza kreatywność i buduje wyobraźnię wśród młodych adeptów nauk technicznych.
Przedstawmy to najprościej. Pamiętacie lekcje przyrody? Na wczesnym etapie edukacji były to po prostu nauki przyrodnicze z elementami społecznych połączone w jeden przedmiot. Jednak w większości polskich szkół na wyższych etapach edukacji matematyka, biologia, fizyka i chemia to osobne przedmioty. Idea STEM to połączenie kilku nauk w jedno kierowane do najmłodszych, dzięki czemu dziecko od wczesnych lat uczy się samodzielnego sposobu myślenia, przyswajania szerokiej perspektywy i rozumienia powiązań. Koncepcja często występuje także pod postacią STEAM (science, technology, engineering, art, maths) – jak na przykład GeniBot, który – mówiąc najprościej – umie też rysować.
Podejście do edukacji jest wszystkim
Roboty zabijają kontakt między ludźmi?
To nieprawda!
Jednym z argumentów przeciwko implementowaniu robotów i zestawów komputerowych w nauce najmłodszych jest pewna silnie zakorzeniona obawa. Właściwie to wyraz wielu lęków związanych z postępem technologicznym w różnych sferach funkcjonowania. Jest zrozumiała – ma chronić dzieci przed utratą kontaktu z rzeczywistością, przed ucieczką w światy wirtualne.
Zrozumiała, lecz… z założenia błędna.
Nie chodzi tu o to, aby dziecko znalazło w robocie przyjaciela, który zastąpi tego ze szkolnej ławki, ani też o to, aby potrafiło samodzielnie napisać kod programu. Praca z robotami STEM to także praca w grupie, a to nie mniej ważna umiejętność we współczesnym świecie. Szkoła podsyca w ten sposób także naukę rozumienia indywidualności. Siła leży w drużynie, w której każdy może zajmować się czymś innym – ktoś pisze instrukcje, ktoś koduje, ktoś tworzy grafikę, a ktoś jest pomysłodawcą. Właśnie takie są praktyki STEM w Wielkiej Brytanii (Ohbot i Picoh).
Podsumowując, STEM to jeden z nowoczesnych trendów edukacji, gdzie przede wszystkim szanowana jest potrzeba własnej inicjatywy i ekspresji.
Zestawy TinkerGen - edukacja interaktywna
Wiedzę teoretyczną mamy już zaliczoną, przejdźmy więc wreszcie do pierwszych propozycji w praktyce. TinkerGen został założony z myślą o misji tworzenia produktów edukacyjnych. Z misją STEM made simple TinkerGen stara się dostarczać produkty i treści edukacyjne dla szkół podstawowych i średnich.
Dzięki licznym badaniom nad integracją kultury makerskiej i edukacji poprzez wydarzenia szkolne, warsztaty społeczne i współpracę handlową, TinkerGen i jego partnerzy starali się poznać potrzeby nauczycieli i uczniów, a także zyskali głębsze zrozumienie dla edukacji STEM.
Warto wspomnieć, że wszystko rozpoczęło się nieco wcześniej, gdy Eric Pan założył Seeed w lipcu 2008 roku, dostarczając sprzęt open source i liczne usługi produkcyjne – wszystko po to, aby ułatwić innowatorom przekształcanie pomysłów w produkty niezależne.
Grove Zero Starter Kit - Zestaw elementów łączonych magnetycznie - 9 modułów
Zestaw przeznaczony dla dzieci od 7 do 12 roku życia
Pierwszy z zestawów, Grove Zero Starter Kit, został wyposażony w 9 modułów, które umożliwiają tworzenie rozmaitych projektów. W połączeniu z zastosowaniem magnetycznych złącz zestaw Grove Zero tworzy idealny zestaw dla najmłodszych, który sprawdzi się także jako doskonała pomoc w zajęciach lekcyjnych.
Zastosowane rozwiązania pozwalają na szybkie i proste łączenie ze sobą modułów bez konieczności lutowania. Wspaniałą cechą modułów jest fakt, że te wykorzystane w zestawach Grove Zero są kompatybilne z klockami LEGO. Zestaw przeznaczony dla dzieci od 7 do 12 roku życia. Samo programowanie odbywa się w środowisku blokowym Codecraft – programowanie blokowe możecie kojarzyć także z narzędzia Scratch.
Grove Zero Explorer Kit - zestaw elementów łączonych magnetycznie - 17 modułów
Zestaw przeznaczony dla dzieci od 7 do 12 roku życia
Zestaw Grove Zero Explorer Kit składa się z 17 modułów, które dają jeszcze większe możliwości projektowania. Moduły wykorzystują system Grove Zero, który umożliwia ich łączenie za pomocą magnesów i tak jak w przypadku poprzednika nie trzeba ani lutować, ani podłączać dodatkowych przewodów. Sprawdzi się z pewnością na lekcjach z przedmiotów technicznych.
Explorer wygląda na nieco bardziej zaawansowany niż Beginner, co sugeruje już sama nazwa. Faktycznie tak jest, ale bez obaw – będąc bogatszym w komplet modułów nie jest trudniejszy w obsłudze i również korzysta z wygody programowania Codecraft.
Grove Zero All-in-one Kit - zestaw elementów łączonych magnetycznie - 24 moduły
Nadszedł czas na małego króla. Zestaw aż 24 modułów Grove Zero All-in-one Kit posiada wszystkie zalety wyżej opisanych wersji, ale możliwości rozszerzają się jeszcze bardziej do praktycznie ograniczanych tylko wyobraźnią.
Porównanie zawartości zestawów znajdziecie na stronach produktów.
Glint - programowalna bransoletka
Dzieci uwielbiają akcesoria na ręce. Nie tak dawno triumfy święciły plecione bransoletki i kolorowe opaski. A może przenieść je do świata interaktywnego i pozwolić na fascynujące projekty dla najmłodszych z bransoletką Glint?
Programowanie graficzne to świetne otwarcie nauki. Nie musi się ono kojarzyć z ciągami niezrozumiałych znaków i żmudnym wpisywaniem kodu. Ani dzieci, ani rodzice nie będą musieli martwić się o trudną do znalezienia pomyłkę – zadbają o to proste środowiska graficzne Codecraft. Polecenia oparte o “język obrazkowy” wprowadza się obrazkami-bloczkami. Glint mogą nosić wszyscy w wieku od lat pięciu do stu pięciu i młodsi, natomiast sposoby jego programowania przewidziano dla dzieci od 6 roku życia.
GameGo - przenośna konsola do gier
Czyli graj i idź! Nie chodzi oczywiście o chodzenie z nosem i oczyma wlepionymi w ekran, ale o przenośną konsolę od TinkerGen. Konsola GameGo to niewielka, przenośna platforma do gier oparta na kontrolerze z solidnym i wydajnym rdzeniem ARM Cortex M4. Tutaj również spotkamy się ze znanym nam już MakeCode i graficznymi blokami. Alternatywą może być programowanie tekstowe JavaScript. A może interesuje Cię tworzenie gier? Przeznaczona dla dzieci od 8 roku życia.
Walory edukacyjne konsoli GameGo to przede wszystkim zgodność z podstawą STEM. Zabawa rozwija u dzieci kreatywne myślenie i uczy podstaw programowania – to zdecydowana i zdrowa alternatywa dla pożerających czas i koncentrację aplikacji. Oprócz tego producent zapewnił darmowe lekcje do pobrania w języku angielskim, które wzbogacą lekcje o sprawdzone w praktyce elementy.
Jeżeli chcesz stworzyć z dzieckiem własną grę, koniecznie zajrzyj na Microsoft MakeCode Arcade. To może być świetna zabawa i przede wszystkim to Wy razem zadecydujecie o jej treści. Do zobaczenia w szkole!
Jak oceniasz ten wpis blogowy?
Kliknij gwiazdkę, aby go ocenić!
Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 2
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten wpis.
Jedna odpowiedź