G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu
G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu
G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu
G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu
G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu
G2 High Power 18v17 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu
G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu - zdjęcie 1
G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu - zdjęcie 2
G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu - zdjęcie 3
G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu - zdjęcie 4
G2 High Power 24v13 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu - zdjęcie 5
G2 High Power 18v17 - jednokanałowy sterownik silników 40V/13A - moduł Pololu - zdjęcie 6

G2 High Power 18v17 - jednokanałowy sterownik silników 30V/17A - Pololu 2991

Indeks: PLL-05990 EAN: 5904422307813
BOTLAND B. DERKACZ SPÓŁKA JAWNA Opinie z ekomi-pl.com

Jednokanałowy wydajny sterownik silnika prądu stałego DC. Ciągły prąd na kanał wynosi 17 A (chwilowy nawet do 100 A), napięcie zasilanie silników od 6,5 V do 30 V, napięcie części logicznej od 1,8 V do 5,5 V. Urządzenie posiada także czujnik przepływu prądu oraz możliwość ograniczenia prądu silnika.

202,44 zł
202,44 zł netto

Dostępny, wysyłka 24h!
(Sprawdź dostępność)
Wysyłka 24h
30 dni na zwrot
Producent: Pololu
Kompatybilny z: Arduino Raspberry Pi

Opis produktu: G2 High Power 18v17 - jednokanałowy sterownik silników 30 V / 17 A - Pololu 2991

Moduł pozwala kontrolować jeden silnik prądu stałego. Silnik może być zasilany napięciem od 6,5 do 30 V przy ciągłym poborze prądu do 17 A, chwilowym (przez 10 ms) do 100 A. Prędkość można kontrolować poprzez sygnał PWM, kierunek za pomocą wyprowadzenia cyfrowego DIR - podając stan niski (logiczne 0) lub wysoki (logiczna 1). Urządzenie posiada także czujnik przepływu prądu oraz możliwość ograniczenia prądu silnika.

 

Specyfikacja

  • Liczba kanałów: 1
  • Napięcie zasilania: 6,5 V do 30 V
  • Napięcie pracy części logicznej: od 1,8 V do 5 V
  • Prąd ciągły: 17 A 
  • Maksymalny chwilowy prąd (do 10 ms): 100 A
  • Częstotliwość PWM: do 100 kHz
  • Czułość sensora prądu: 0,02 V/A
  • Zabezpieczenia:
    • przed odwrotnym podłączeniem napięcia zasilania
    • przed zbyt niskim napięciem zasilania
    • przed zwarciem
  • Wymiary: 33 x 20 mm
  • Masa: 3,3 g (bez złącz)
  • W zestawie modu, złącza goldpin oraz złącza śrubowe

 

 

W zestawie znajduje się sterownik oraz złącza do samodzielnego lutowania.

Podłączenie

Podłączenie silnika oraz jego zasilania znajdują się po jednej stronie modułu. Piny do kontroli (część logiczna od 1,8 V do 5 V) są umiejscowione z drugiej strony modułu. Zasilanie silnika jest zdolne dostarczyć wysoki prąd. Do złącz silnika można przylutować złącza goldpin lub złącza śrubowe (oba w zestawie).

 

W celu zapewnienia wysokiej wydajności bardzo ważne jest podłączenie dużego kondensatora między zasilaniem silnika a masą jak najbliżej modułu. Zaleca się użycie kondensatora o pojemności co najmniej kilkuset μF. Wymagana pojemność zależy od wielu czynników, np. od jakości i odległości źródła zasilania (powyżej 30 cm), od parametrów silnika oraz częstotliwości sygnału PWM. Kondensator może być podłączony do otworów oznaczonych "+" i "-" (odpowiednio VM i GND). Sterownik posiada wbudowany kondensator 100 μF wystarczający do podstawowych zastosowań. Jednak dla większości układów zalecane jest użycie większego.

 

 

Część logiczna modułu pracuje z napięciem od 1,8 V do 5 V (maksymalnie 5,5 V). Domyślnie sterownik znajduje się w stanie uśpienia. Aby go uruchomić należy podpiąć pin SLP do stanu wysokiego. W zastosowaniach typowych potrzebne są tylko dwa dodatkowe piny PWM oraz DIR.

 

Wyprowadzenia

 

PIN Opis

VIN

Napięcie zasilania silnika z zakresu od 6,5 V do 40 V z zabezpieczeniem przed odwrotnym podłączeniem.
VM Pin daje dostęp do zasilania silnika po zabezpieczeniu przed odwrotnym podłączeniem. Może być wykorzystany do dostarczania energii z odwrotnego podłączenia do innych elementów. Nie powinno być używane z wysokim prądem. Pin wykorzystywany jako wyjście.
+ i - Piny do podłączenia kondensatora podpięte odpowiednio do VM i GND.
3v3 Regulowane wyjście 3,3 V zapewniające kilka miliamperów do zasilania małych elementów. Nie może być podłączony do innych zewnętrznych linii zasilania. Wyłączony, gdy sterownik jest w trybie uśpienia. Należy uważać przed zwarciem z pinem V+, gdyż grozi to zniszczeniem płytki.
GND Masa układu.
OUTA Pin wyjściowy do silnika (połączony z jednym z zacisków silnika).
OUTB Pin wyjściowy do silnika (połączony z drugim z zacisków silnika).
PWM Sygnał wejściowy PWM do sterowania silnikiem. Domyślnie w stanie niskim.
DIR

Pin kierunku obrotów silnika. Przy stanie niskim prąd płynie z OUTA do OUTB, przy stanie wysokim OUTB do OUTA.

Domyślnie w stanie niskim.

SLP Pin ustawiający sterownik w stan uśpienia. Domyślnie w stanie niskim (w stanie uśpienia).
FLT  Wskaźnik błędów. Ustawiany w stan niski po wykryciu błędu. W celu wykorzystania należy go podpiąć do stanu wysokiego (napięcia logiki układu)
CS Wyjście czułości prądu. Generuje napięcie proporcjonalne do prądu silnika: 400 mV / A + 50 mV offset.
VREF Wejście napięcia referencyjnego. Należy dołączyć rezystor do masy w celu ograniczenia maksymalnego prądu wyjściowego. Bez dodatkowego rezystora wartość maksymalna wynosi 30 A.

 

Tabela prawdy

W tabeli zostały przedstawione zależności wyjść od sygnałów wejściowych:
H - stan wysoki

L - stan niski

X - bez znaczenia

 

PWM

DIR

OUTA OUTB Stan silnika

H

H L

Silnik kręci się zgodnie ze wskazówkami zegara z prędkością % PWM.

H

L L H

Silnik kręci się odwrotnie do wskazówek zegara z prędkością % PWM.

L

X L L Hamowanie.

 

Częstotliwość PWM

Sterownik wspiera częstotliwość PWM do 100 kHz, lecz straty związane z przełączeniem są proporcjonalne do częstotliwości. Standardowo wykorzystuje się częstotliwość 20 kHz.

 

Długość pulsu  w stanie wysokim na PWM musi wynosić minimum 0,5 μs by wytworzyć zmianę na wyjściach, więc niskie cykle pracy stają się niemożliwe przy wysokich częstotliwościach. Na przykład,  dla 100 kHz okres pulsu wynosi 10 μs oraz minimalny współczynnik wypełnienia nie zerami jest równy 0,5 / 10 lub 5 %.

 

Czułość pomiaru prądu

Wyjście CS jest aktywne tylko wtedy, gdy mostek H jest w trybie sterownika. Jest nieaktywny (stan niski), gdy sterownik jest w trybie hamowania, co dzieje się gdy PWM jest niski lub jest aktywny limit prądu. Prąd nadal będzie krążyć przez silnik gdy sterownik rozpocznie hamowanie, lecz prąd na pinie CS nie będzie odzwierciedlać prądu silnika w trybie hamowania. Napięcie CS jest używane wewnętrznie przez sterownik, aby uniknąć zakłóceniom nie należy obciążenia pojemnościowego (kondensatora) do tego pin ani podłączać go do obciążenia powyżej kilku mA.

 

Moduł sterownika posiada zdolność ograniczenia prądu silnika przez cięcie. Gdy prąd osiągnie wartość progową, sterownik ustawi się w tryb hamowania na krótki okres przed ponownym zasileniem silnika. Bardziej praktyczne jest wykorzystywanie sterownika z silnikiem, który potrzebuje kilku amperów podczas pracy, ale dużo więcej przy rozruchu.

 

Domyślnie graniczna wartość prądu jest równa 30 A. Można ją obniżyć przez zamontowanie rezystora między piny VREF i GND. Poniższy wykres przedstawia zależność między wartością rezystora na VREF i wartością graniczną prądu. Na przykłąd, dla 100 kΩ między VREF a GND, prąd zostaje obniżony do około 16 A. Ograniczenie prądu jest mniej dokładne w szczególnie niskich ustawieniach (przerywana linia).

 

Warunki wykrycia błędu

Sterownik może wykryć różne błędy sygnalizowane przez ustawienie pinu FLT w stan niski. W celu wykorzystania należy go podpiąć do stanu wysokiego (napięcia logiki układu). Wykryte może zostać zwarcie na wyjściach, zbyt niskie napięcie oraz przegrzanie. Wszystkie błędy wyłączają wyjścia silnika, lecz nie blokują ich, to oznacza, że sterownik będzie próbował wznowić działanie po ustąpieniu błędu.

Sterownik potrafi obsłużyć duże skoki prądu przez krótki czas (100 A przez kilka milisekund). Przy ciągłej pracy wytrzymuje 17 A, lecz jest to uzależnione od warunków zewnętrznych, takich jak temperatura otoczenia i chłodzenia silnika. Do płytki można dołożyć radiator w celu polepszenia wydajności.

Sterownik nie posiada automatycznego wyłączenia w przypadku przegrzania. Należy zachować ostrożność w celu uniknięcia uszkodzenia układu.

 

Wideo

 

 

Film opisujący działanie mostka H - sterownika silników prądu stałego.

Zestawienie sterowników G2 High Power

Nazwa

Napięcie

zasilania

Prąd

ciągły

G2 High-Power 18v25 30 V 25 A
G2 High-Power 18v17 30 V 17 A
G2 High-Power 24v21 40 V  21 A
G2 High-Power 24v13 40 V 13 A

       

Napięcie zasil. od 6.5 V
Napięcie zasil. do 30.0 V
Wydajność prąd 20.0 A
Ilość kanałów 1

Wysyłka w dniu zamówienia

Zaksięgowanie wpłaty za zamówienie na naszym koncie w dzień roboczy do godziny 12:00 oznacza wysyłkę towaru jeszcze tego samego dnia! 

Czas realizacji płatności uzależniony jest od godzin sesji ELIXIR banków nadawcy i odbiorcy przelewu (więcej informacji na ten temat np. na stronie https://www.kiedy-przelew.pl/).

Darmowa wysyłka w Polsce już od 300 zł

Jeśli kwota do zapłaty za produkty przekroczy 300 zł dostawa gratis! Dotyczy zamówień opłaconych przed wysyłką. Zamówienia pobraniowe wysyłamy gratis od 500 zł.

Wysyłka na terenie Polski

Card image cap
Poczta Polska
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 9,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 17,90 zł
  • Ubezpieczenie: 1000 zł
Card image cap
Kurier GLS
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 14,90 zł
  • Płatność przy odbiorze: 22,90 zł
  • Ubezpieczenie: 6000 zł
Card image cap
Inpost Paczkomaty 24/7
  • Termin dostawy: 1-3 dni
  • Płatność z góry: od 12,90 zł
  • Ponad 11 000 Paczkomatów
  • Ubezpieczenie: 200 zł
Card image cap
Inpost Kurier
  • Termin dostawy: 24h
  • Płatność z góry: od 16,90 zł
  • Ubezpieczenie: do 100 000 zł
  • Dostawa pod wskazany adres

Wysyłka za granicę

Kurier GLS - strefa 1

Austria, Belgia, Chrowacja, Czechy, Dania, Niemcy, Holandia, Słowacja

  • Termin dostawy: 2-4 dni
  • Płatność z góry: 35 zł
Kurier GLS - strefa 2

Bułgaria, Estonia, Francja, Litwa, Luksemburg,  Łotwa, Portugalia, Rumunia, San Marino, Słowenia, Węgry, Włochy

  • Termin dostawy: 2-5 dni
  • Płatność z góry: 50 zł
Kurier GLS - strefa 3

Finlandia, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Liechtenstein, Szwecja

  • Termin dostawy: 2-7 dni
  • Płatność z góry: 80 zł

Formy płatności

Card image cap
PayU
  • Płatność natychmiastowa. Twoja wpłata trafi na nasze kontro w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelewy24
  • Szybki przelew internetowy. Twoją wpłatę otrzymamy w ciągu kilku minut.

    W tym:
Card image cap
Przelew tradycyjny
  • Po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas numer konta bankowego do dokonania przelewu.

    W zależności od banku Twoja wpłata dotrze do nas w ciągu 1-2 dni roboczych.
Card image cap
Pobranie
  • Za zakupy zapłacisz bezpośrednio przy odbiorze paczki. Pamiętaj o przygotowaniu odliczonej kwoty.

    Maksymalna wartość zamówienia płatnego za pobraniem to 6 000 zł.

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

BOTLAND B. DERKACZ SPÓŁKA JAWNA Opinie z ekomi-pl.com
Zobacz także

Silnik HP 10:1 - Pololu 999

Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z przekładnią 10:1, posiada 3000 obr/min, moment obrotowy wynosi 0,22 kg*cm (0,021 Nm).
Indeks: PLL-00015
Indeks: PLL-00015
Dostępny, wysyłka 24h!
(Sprawdź dostępność)
Cena podstawowa 50,33 zł Cena 50,33 zł
  • Darmowa dostawa

Silnik HP 50:1 obustronny wał - Pololu 2213

Miniaturowy silnik wysokiej mocy firmy Pololu z przekładnią 50:1, posiada 630 obr/min, moment obrotowy wynosi 1,1 kg*cm  (0,107 Nm). Posiada przedłużony wał, umożliwiający...
Indeks: PLL-00037
Indeks: PLL-00037
Dostępny, wysyłka 24h!
(Sprawdź dostępność)
Cena podstawowa 53,58 zł Cena 53,58 zł
  • Darmowa dostawa

Przekładnia podwójna Tamiya 70097 - zestaw

Zestaw dwóch silników DC z przekładniami firmy Tamiya. Układ wyposażony jest w  sześciokątny  wał o średnicy 3mm. Użytkownik może wybrać przełożenia: 58:1, 203:1.
Indeks: PLL-00038
Indeks: PLL-00038
Dostępny, wysyłka 24h!
(Sprawdź dostępność)
Cena podstawowa 39,84 zł Cena 39,84 zł
  • Darmowa dostawa

Tamiya 70168 - przekładnia podwójna

Zestaw do samodzielnego montażu złożony z dwóch silników DC z przekładniami firmy Tamiya. Układ wyposażony jest w sześciokątny wał o średnicy 3mm. Użytkownik może wybrać...
Indeks: PLL-00062
Indeks: PLL-00062
Dostępny, wysyłka 24h!
(Sprawdź dostępność)
Cena podstawowa 39,84 zł Cena 39,84 zł
  • Darmowa dostawa

Silnik DC 120:1 120RPM - kątowy - Pololu 1124

Mały plastikowy silnik z przekładnią 120:1, 120 obr/min, moment obrotowy 1,4 kg*cm (0,137 Nm). Silnik może być alternatywą dla mikro silników Pololu.
Indeks: PLL-00121
Indeks: PLL-00121
Dostępny, wysyłka 24h!
(Sprawdź dostępność)
Cena podstawowa 19,43 zł Cena 19,43 zł
  • Darmowa dostawa

Silnik DC Micromotors HL149 z przekładnią 10:1

Silnik DC HL149 z przekładnią zębatą 10:1. Moment obrotowy 0,04 Nm (0,4 kgcm). Prędkość obrotowa 315 obr/min. Nominalne napięcie zasilania 6 V. 
Indeks: MOT-00514
Indeks: MOT-00514
Niedostępny
Cena podstawowa 12,93 zł Cena 12,93 zł
  • Darmowa dostawa

Silnik DC Micromotors HL149 z przekładnią 21:1

Silnik DC HL149 z przekładnią zębatą 21:1. Moment obrotowy 0,075 Nm (0,76 kgcm). Prędkość obrotowa 160 obr/min. Nominalne napięcie zasilania 6 V.
Indeks: MOT-00515
Indeks: MOT-00515
Niedostępny
Cena podstawowa 12,93 zł Cena 12,93 zł
  • Darmowa dostawa

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: