• EOL

Arduino w akcji - Martin Evans, Joshua Noble, Jordan Hochenbaum - produkt wycofany

Indeks: KSZ-02307

Tłumaczenie: Jacek Janczyk. Wydawnictwo: Helion. Książka zawiera szczegółowy opis możliwości Arduino wraz z licznymi przykładami.

Arduino w akcji - Martin Evans, Joshua Noble, Jordan Hochenbaum - produkt wycofany
62,90 zł
59,90 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion
Kompatybilny z: Arduino

 

Uwaga!

Książka zastąpiona nowym wydaniem - sprawdź!

 

Opis

Arduino jest platformą, która dzięki możliwości obsługi niezliczonego zbioru czujników, pozwala na stworzenie wymarzonych projektów elektronicznych.

 

Autor książki prowadzi czytelnika przez świat Arduino zaczynając od opisania różnic pomiędzy wybranymi wersjami popularnej platformy. Następnie tłumaczy jak przygotować miejsce pracy tak, aby w prosty sposób móc przystąpić do tworzenia pierwszych projektów. W lekturze opisane są m.in. zagadnienia: jak podłączyć Arduino do silników oraz serwomechanizmów, jak wyświetlić informację na wyświetlaczu LCD oraz jak wykorzystać czujniki ultradźwiękowe czy też czujniki podczerwieni do budowy robota omijającego przeszkody. Ponadto z książki można dowiedzieć się jak zintegrować Arduino z systemem iOS.

 

Dzięki informacjom zawartym w książce:

  • poznasz tajniki modułów Arduino
  • wykorzystasz czujniki oraz silniki
  • skomunikujesz się z układem za pomocą sieci
  • odkryjesz potencjał drzemiący w platformie Arduino

W naszej ofercie znajdują się wykorzystane w książce: zestawy Arduino, moduły sieciowe XBee, wyświetlacze LCD oraz czujniki odległości.

 

 Przykładowe projekty wykorzystane w książce dostępne do pobrania. Fragment książki do przeczytania on-line.

 

Spis treści

 

Wstęp (11)

 

Podziękowania (13)

 

O książce (15)

 

CZĘŚĆ I. ZACZYNAMY (19)

 

Rozdział 1. Witaj, Arduino (21)

  • 1.1. Krótka historia Arduino (22)
  • 1.2. Arduino (23)
    • 1.2.1. Arduino Uno (23)
    • 1.2.2. Arduino Duemilanove (24)
    • 1.2.3. Arduino Ethernet (24)
    • 1.2.4. Arduino Mega (25)
    • 1.2.5. Inne wersje Arduino (25)
    • 1.2.6. Atak klonów (27)
    • 1.2.7. Zaczynamy pracę z Arduino (28)
  • 1.3. Przygotowywanie środowiska pracy (28)
    • 1.3.1. Oprogramowanie dla Arduino (28)
    • 1.3.2. Podstawowa konfiguracja sprzętu (29)
    • 1.3.3. Twój niezbędnik Arduino (29)
  • 1.4. Niech coś się wydarzy! (30)
    • 1.4.1. Twoja pierwsza migająca dioda świecąca (30)
    • 1.4.2. Szkic błyskający diodą świecącą (30)
    • 1.4.3. Łączymy wszystko razem (31)
    • 1.4.4. Ładowanie i testowanie programu (32)
  • 1.5. Poznajemy zintegrowane środowisko programistyczne (33)
    • 1.5.1. Edytor kodu (34)
    • 1.5.2. Monitor portu szeregowego (34)
    • 1.5.3. Wyłapywanie błędów (36)
    • 1.5.4. Przetwarzanie kodu (36)
  • 1.6. Budowa szkicu (37)
    • 1.6.1. Procedura "setup" (37)
    • 1.6.2. Nieskończona pętla (37)
  • 1.7. Komentowanie kodu (38)
  • 1.8. Podsumowanie (39)
 

Rozdział 2. Cyfrowe wejścia i wyjścia (41)

  • 2.1. Zaczynamy (41)
    • 2.1.1. Wykorzystanie płytki stykowej (42)
    • 2.1.2. Schemat obwodu (42)
    • 2.1.3. Diody świecące (44)
    • 2.1.4. Połączenia (44)
    • 2.1.5. Szkic błyskający pięcioma diodami (44)
    • 2.1.6. Załadowanie i test (47)
  • 2.2. Przejęcie kontroli (47)
    • 2.2.1. Schemat obwodu (47)
    • 2.2.2. Połączenia (47)
    • 2.2.3. Wtrącające się przerwania (49)
    • 2.2.4. Szkic pozwalający kontrolować diody przy pomocy przycisku (49)
    • 2.2.5. Załadowanie i test (52)
    • 2.2.6. Czas na przerwę (52)
    • 2.2.7. Załadowanie i test (53)
  • 2.3. Miernik refleksu (53)
    • 2.3.1. Schemat obwodu (53)
    • 2.3.2. Połączenia (53)
    • 2.3.3. Szkic do pomiaru refleksu (53)
    • 2.3.4. Załadowanie i test (56)
  • 2.4. Miernik refleksu - kto naprawdę jest najszybszy? (56)
    • 2.4.1. Szkic do pomiaru refleksu (57)
    • 2.4.2. Załadowanie i test (58)
  • 2.5. Podsumowanie (58)
 

Rozdział 3. Proste projekty: wejście i wyjście (61)

  • 3.1. Pora na świat analogowy (62)
    • 3.1.1. Jaka jest różnica pomiędzy sygnałem analogowym i cyfrowym? (62)
    • 3.1.2. Odczyt sygnału z potencjometru (63)
    • 3.1.3. Podłączanie elementów (64)
    • 3.1.4. Szkic do odczytu ustawienia potencjometru (64)
    • 3.1.5. Załadowanie i test (66)
  • 3.2. Przetwornik piezoelektryczny (67)
    • 3.2.1. Schemat obwodu (68)
    • 3.2.2. Połączenia (69)
    • 3.2.3. Szkic pozwalający mierzyć impulsy pochodzące z przetwornika piezoelektrycznego (70)
    • 3.2.4. Załadowanie i test (72)
    • 3.2.5. Obwód z dodanym głośniczkiem (72)
    • 3.2.6. Połączenia (72)
    • 3.2.7. Szkic generujący dźwięk (74)
    • 3.2.8. Załadowanie i test (74)
  • 3.3. Budowa pentatonicznej klawiatury muzycznej (75)
    • 3.3.1. Schemat obwodu (75)
    • 3.3.2. Połączenia (75)
    • 3.3.3. Szkic obsługujący klawiaturę pentatoniczną (77)
    • 3.3.4. Załadowanie i test (78)
  • 3.4. Podsumowanie (79)
 

CZĘŚĆ II. ZAPRZĘGAMY ARDUINO DO PRACY (81)

Rozdział 4. Rozszerzanie Arduino (83)

  • 4.1. Zwiększanie możliwości Arduino poprzez dodatkowe biblioteki programistyczne (84)
  • 4.2. Biblioteka podstawowa (84)
  • 4.3. Biblioteki standardowe (85)
    • 4.3.1. Projektowanie sterowane testami przy użyciu biblioteki ArduinoTestSuite (85)
    • 4.3.2. Zapisywanie wartości w pamięci EEPROM (86)
    • 4.3.3. Zapisywanie większych ilości danych na kartach SD (87)
    • 4.3.4. Podłączanie do sieci w standardzie Ethernet (89)
    • 4.3.5. Komunikacja szeregowa z użyciem protokołu Firmata (90)
    • 4.3.6. Wyświetlanie informacji przy użyciu biblioteki LiquidCrystal (91)
    • 4.3.7. Sterowanie serwomechanizmami (92)
    • 4.3.8. Sterowanie silnikiem krokowym (92)
    • 4.3.9. Komunikacja z urządzeniami na magistrali SPI (93)
    • 4.3.10. Komunikacja przy użyciu magistrali dwuprzewodowej (95)
    • 4.3.11. Uzyskiwanie większej liczby portów szeregowych przy pomocy biblioteki SoftwareSerial (95)
  • 4.4. Biblioteki udostępnione przez użytkowników (98)
    • 4.4.1. Instalowanie nowej biblioteki (98)
  • 4.5. Rozbudowa Arduino przy użyciu nakładek (99)
    • 4.5.1. Popularne nakładki (99)
    • 4.5.2. Pułapka: czy to będzie działać z moim Arduino? (102)
  • 4.6. Podsumowanie (103)
 

Rozdział 5. Arduino w ruchu (105)

  • 5.1. Nabieranie prędkości z silnikami prądu stałego (106)
    • 5.1.1. Uruchamianie i zatrzymywanie silnika (107)
    • 5.1.2. Szkic uruchamiający i zatrzymujący mały silnik prądu stałego (108)
    • 5.1.3. Łączenie komponentów (108)
    • 5.1.4. Załadowanie i test szkicu (110)
  • 5.2. Sterowanie prędkością i obracanie silnika w przeciwnym kierunku (111)
    • 5.2.1. Modulacja PWM przybywa na ratunek (112)
    • 5.2.2. Mostek H do sterowania silnikiem (112)
    • 5.2.3. Układ L293D (114)
    • 5.2.4. Łączenie elementów (115)
    • 5.2.5. Szkic sterujący układem L293D (116)
    • 5.2.6. Załadowanie i test szkicu (117)
    • 5.2.7. Zmiana prędkości obrotów silnika (117)
    • 5.2.8. Załadowanie i test szkicu (118)
  • 5.3. Silniki krokowe: jeden krok naraz (119)
    • 5.3.1. Silniki bipolarne i unipolarne (119)
    • 5.3.2. Łączenie komponentów (122)
    • 5.3.3. Funkcje biblioteki silnika krokowego (123)
    • 5.3.4. Szkic sterujący silnikiem krokowym (125)
    • 5.3.5. Załadowanie i test szkicu (126)
  • 5.4. Serwomechanizmy nie są takie straszne (126)
    • 5.4.1. Sterowanie serwomechanizmem (126)
    • 5.4.2. Funkcje i metody sterujące serwomechanizmem (127)
    • 5.4.3. Szkic sterujący serwomechanizmem (128)
    • 5.4.4. Łączenie komponentów (129)
    • 5.4.5. Załadowanie i test szkicu (129)
  • 5.5. Wielka siła małego silnika bezszczotkowego (130)
    • 5.5.1. Dlaczego bez szczotek (130)
    • 5.5.2. Sterowanie (131)
    • 5.5.3. Szkic sterujący silnikiem bezszczotkowym (132)
    • 5.5.4. Łączenie komponentów (134)
    • 5.5.5. Załadowanie i test szkicu (134)
    • 5.5.6. Obroty w przeciwnym kierunku (135)
    • 5.5.7. Szkic zmieniający kierunek obrotów silnika bezszczotkowego (135)
    • 5.5.8. Łączenie komponentów (136)
    • 5.5.9. Załadowanie i test szkicu (136)
  • 5.6. Nakładka sterująca kilkoma silnikami (136)
  • 5.7. Podsumowanie (137)
 

Rozdział 6. Wykrywanie przedmiotów (139)

  • 6.1. Ultradźwiękowe wykrywanie przedmiotów (139)
    • 6.1.1. Wybór czujnika ultradźwiękowego (140)
    • 6.1.2. Trzy lub cztery przewody (141)
    • 6.1.3. Szkice do ultradźwiękowego wykrywania przedmiotów (142)
    • 6.1.4. Łączenie elementów (144)
    • 6.1.5. Załadowanie i test szkicu (145)
  • 6.2. Pomiar odległości za pomocą podczerwieni (145)
    • 6.2.1. Łączenie czujników podczerwieni i ultradźwiękowego (146)
    • 6.2.2. Czujnik Sharp GP2D12 (146)
    • 6.2.3. Nieliniowy algorytm obliczania odległości (146)
    • 6.2.4. Szkic do pomiaru odległości (147)
    • 6.2.5. Łączenie elementów (149)
    • 6.2.6. Załadowanie i test szkicu (149)
  • 6.3. Wykrywanie ruchu metodą pasywnej podczerwieni (149)
    • 6.3.1. Użycie czujnika Parallax (151)
    • 6.3.2. Szkic do wykrywania ruchu za pomocą podczerwieni (151)
    • 6.3.3. Łączenie elementów (152)
    • 6.3.4. Załadowanie i test szkicu (153)
  • 6.4. Podsumowanie (154)
 

Rozdział 7. Wyświetlacze LCD (155)

  • 7.1. Wprowadzenie do wyświetlaczy LCD (156)
    • 7.1.1. Ciągi znaków: zmienne typu String i char (156)
  • 7.2. Równoległy wyświetlacz znakowy Hitachi HD44780 (158)
    • 7.2.1. Wyświetlacz 4-bitowy czy 8-bitowy? (159)
    • 7.2.2. Biblioteka i funkcje (159)
    • 7.2.3. Schemat układu (159)
    • 7.2.4. Łączenie komponentów w trybie 4-bitowym (160)
    • 7.2.5. Szkic sterujący wyświetlaczem Hitachi HD44780 (162)
    • 7.2.6. Załadowanie i test szkicu (163)
  • 7.3. Stacja meteorologiczna z szeregowym wyświetlaczem LCD (164)
    • 7.3.1. Wyświetlacze szeregowe i równoległe (164)
    • 7.3.2. Biblioteka SerLCD i jej funkcje (165)
    • 7.3.3. Czujnik temperatury Maxim DS18B20 (166)
    • 7.3.4. Biblioteki OneWire i DallasTemperature (167)
    • 7.3.5. Schemat układu (167)
    • 7.3.6. Łączenie wszystkich komponentów (167)
    • 7.3.7. Szkic dla stacji meteorologicznej z wyświetlaczem LCD (169)
    • 7.3.8. Załadowanie i test szkicu (170)
  • 7.4. Wyświetlacz graficzny Samsung KS0108 (171)
    • 7.4.1. Biblioteka i funkcje (171)
    • 7.4.2. Schemat połączeń (171)
    • 7.4.3. Łączenie wszystkich komponentów (172)
    • 7.4.4. Szkic do rysowania na wyświetlaczu graficznym (173)
    • 7.4.5. Załadowanie i test szkicu (175)
  • 7.5. Podsumowanie (176)
 

Rozdział 8. Komunikacja (177)

  • 8.1. Technologia Ethernet (178)
    • 8.1.1. Biblioteka Ethernet (179)
    • 8.1.2. Nakładka Ethernet z kartą SD (180)
  • 8.2. Serwer WWW Arduino (181)
    • 8.2.1. Konfiguracja serwera (181)
    • 8.2.2. Szkic konfigurujący serwer WWW (182)
    • 8.2.3. Załadowanie i test szkicu (184)
    • 8.2.4. Usuwanie usterek (184)
  • 8.3. Ćwir, ćwir - komunikacja z portalem Twitter (184)
    • 8.3.1. Twitter i tokeny (185)
    • 8.3.2. Biblioteki i funkcje (185)
    • 8.3.3. Schemat układu i połączenia komponentów (185)
    • 8.3.4. Szkic do wysyłania tweeta po naciśnięciu przycisku (186)
    • 8.3.5. Załadowanie i test szkicu (187)
  • 8.4. Łączność Wi-Fi (188)
    • 8.4.1. Nakładka Arduino WiFi (189)
    • 8.4.2. Biblioteka WiFi i jej funkcje (190)
    • 8.4.3. Ruchy ciała i bezprzewodowe przyspieszeniomierze (192)
    • 8.4.4. Łączenie komponentów (192)
    • 8.4.5. Szkic do komunikacji Bluetooth (193)
    • 8.4.6. Załadowanie i test szkicu (196)
  • 8.5. Bezprzewodowa łączność Bluetooth (196)
    • 8.5.1. Płyta ArduinoBT (196)
    • 8.5.2. Dodawanie modułu Bluetooth (198)
    • 8.5.3. Nawiązywanie połączenia Bluetooth (198)
    • 8.5.4. Szkic do komunikacji Bluetooth (199)
  • 8.6. Interfejs SPI (200)
    • 8.6.1. Biblioteka SPI (200)
    • 8.6.2. Urządzenia SPI i potencjometry cyfrowe (201)
    • 8.6.3. Schemat układu i połączenia elementów (202)
    • 8.6.4. Szkic cyfrowego sterownika diod LED (203)
  • 8.7. Rejestrowanie danych (204)
    • 8.7.1. Rodzaje pamięci (205)
    • 8.7.2. Karty SD i biblioteka SD (205)
    • 8.7.3. Szkic rejestrujący na karcie SD dane z czujnika (206)
  • 8.8. Serwis Xively (207)
    • 8.8.1. Tworzenie konta i pobieranie klucza API (208)
    • 8.8.2. Tworzenie nowego kanału danych (208)
    • 8.8.3. Szkic do rejestrowania danych z czujnika w serwisie Xively (209)
    • 8.8.4. Załadowanie i test szkicu (211)
  • 8.9. Podsumowanie (212)

Rozdział 9. Czas na gry (213)

  • 9.1. Nintendo Wii pozdrawia Cię (213)
    • 9.1.1. Kontroler Wii Nunchuk (214)
    • 9.1.2. Połączenie z kontrolerem Nunchuk (216)
    • 9.1.3. Wii zaczyna mówić (218)
    • 9.1.4. Wii testuje (226)
  • 9.2. Wejście konsoli Xbox na rynek (227)
    • 9.2.1. Połączenie (228)
    • 9.2.2. Biblioteka hosta USB (229)
    • 9.2.3. Pozyskiwanie informacji o kontrolerze Xbox za pomocą nakładki hosta USB (229)
    • 9.2.4. Obowiązek raportowania przez kontroler Xbox (231)
    • 9.2.5. Czas na uruchomienie (233)
    • 9.2.6. Łączenie za pomocą kodu (233)
    • 9.2.7. Szkic Xboxhid.ino (235)
    • 9.2.8. Łączenie i testowanie układów (239)
  • 9.3. Podsumowanie (239)
 

Rozdział 10. Integracja Arduino z urządzeniami iOS (241)

  • 10.1. Podłączanie urządzenia iOS do Arduino (243)
    • 10.1.1. Przewód szeregowy Redpark (243)
    • 10.1.2. Ostateczne połączenie (244)
  • 10.2. Kod iOS (245)
    • 10.2.1. Tworzenie jednookienkowej aplikacji w środowisku Xcode (245)
    • 10.2.2. Tworzenie kodu (250)
  • 10.3. Angażujemy Arduino (253)
    • 10.3.1. Szkic do sterowania diodą LED z urządzenia iOS (253)
    • 10.3.2. Testowanie szkicu (254)
  • 10.4. Zróbmy coś więcej w Xcode (255)
    • 10.4.1. Dodawanie kontrolki Slider (255)
  • 10.5. Obsługa suwaka w Arduino (259)
    • 10.5.1. Układ Arduino do obsługi suwaka (260)
    • 10.5.2. Testowanie układu (261)
  • 10.6. Wysyłanie danych do urządzenia iOS (262)
    • 10.6.1. Kodowanie w środowisku Xcode (262)
    • 10.6.2. Podczerwony czujnik odległości GP2D12 (265)
    • 10.6.3. Test (267)
  • 10.7. Podsumowanie (267)
 

Rozdział 11. Elektroniczne gadżety (269)

  • 11.1. Wprowadzenie do płyty LilyPad (270)
    • 11.1.1. Akcesoria LilyPad (271)
    • 11.1.2. Przewodzące nici i tkaniny (272)
  • 11.2. Kurtka z wyłącznikami (274)
  • 11.3. Osobiste pianino (276)
  • 11.4. Płyta Arduino Pro Mini (279)
  • 11.5. Inteligentne słuchawki (280)
  • 11.6. Kurtka z kompasem (282)
  • 11.7. Podsumowanie (286)
 

Rozdział 12. Stosowanie nakładek (287)

  • 12.1. Podstawowe informacje o nakładkach (287)
  • 12.2. Nakładka silnikowa Adafruit (288)
    • 12.2.1. Biblioteka AFMotor (289)
    • 12.2.2. Zastosowanie nakładki z silnikiem krokowym (290)
    • 12.2.3. Zastosowanie nakładki z silnikiem prądu stałego (292)
    • 12.2.4. Zakup nakładki silnikowej (294)
  • 12.3. Jak zbudować własną nakładkę (295)
    • 12.3.1. Pamięć (295)
    • 12.3.2. Przesuwniki poziomów (296)
    • 12.3.3. Uchwyt karty SD (296)
    • 12.3.4. Podłączanie karty SD do płyty Arduino (297)
    • 12.3.5. Przygotowywanie płyty perforowanej (299)
    • 12.3.6. Test nakładki (302)
  • 12.4. Podsumowanie (303)
 

Rozdział 13. Integracja z oprogramowaniem (305)

  • 13.1. Kanał komunikacji szeregowej (306)
  • 13.2. Serwomechanizm śledzący twarz (307)
    • 13.2.1. Montaż mechanizmu śledzącego twarz (308)
    • 13.2.2. Kod do śledzenia twarzy (309)
  • 13.3. Zastosowanie oprogramowania Firmata do budowy equalizera (313)
    • 13.3.1. Zastosowanie Firmata w Twojej aplikacji (314)
    • 13.3.2. Analiza dźwięku w środowisku Processing (315)
    • 13.3.3. Montaż elementów equalizera (315)
    • 13.3.4. Kod equalizera (316)
  • 13.4. Zastosowanie Pure Data do budowy syntezatora (319)
    • 13.4.1. Montaż komponentów syntezatora (320)
    • 13.4.2. Kod syntezatora (320)
  • 13.5. Zastosowanie języka Python do mierzenia temperatury (324)
    • 13.5.1. Biblioteka szeregowa w języku Python (324)
    • 13.5.2. Montaż komponentów termometru (325)
    • 13.5.3. Kod monitorujący temperaturę (326)
  • 13.6. Podsumowanie (328)
 

Dodatek A. Instalacja środowiska Arduino IDE (329)

  • A.1. Windows (329)
    • A.1.1. Instalacja sterowników do płyty Arduino (329)
  • A.2. Mac OS X (332)
  • A.3. Linux (333)
 

Dodatek B. Podręcznik kodowania (337)

  • B.1. Historia języka Arduino (337)
  • B.2. Zmienne (338)
    • B.2.1. Typy zmiennych (339)
    • B.2.2. Tabele (340)
    • B.2.3. Ciągi znaków (341)
    • B.2.4. Stałe (341)
    • B.2.5. Zasięg zmiennych (342)
  • B.3. Przejęcie kontroli (343)
    • B.3.1. Instrukcje if, else, else if (344)
    • B.3.2. Instrukcja switch-case (346)
    • B.3.3. Operatory logiczne (347)
  • B.4. Zapętlenie (348)
    • B.4.1. Pętla for (348)
    • B.4.2. Pętla while (349)
    • B.4.3. Pętla do while (350)
  • B.5. Funkcje (350)
  • B.6. Podsumowanie (351)
 

Dodatek C. Biblioteki (353)

  • C.1. Anatomia biblioteki (353)
    • C.1.1. Plik .h (nagłówkowy) (353)
    • C.1.2. Plik .cpp (354)
  • C.2. Użycie biblioteki (355)
    • C.2.1. Zastosowanie biblioteki w szkicu (355)
    • C.2.2. Rozpowszechnianie biblioteki (356)
 

Dodatek D. Lista komponentów (357)

Dodatek E. Przydatne odnośniki (361)

 

Skorowidz (363)

 

Książka - Autor Martin Evans, Joshua Noble, Jordan Hochenbaum
Książka - ISBN 978-83-246-6356-9
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Szerokość opakowania 0.001 cm
Wysokość opakowania 0.001 cm
Głębokość opakowania 0.001 cm
Masa opakowania 0.001 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: