• EOL

Raspberry Pi. Przewodnik użytkownika - Gareth Halfacree, Eben Upton

Indeks: KSZ-02046

Tłumaczenie: Mikołaj Szczepaniak. Wydawnictwo: Helion. Przewodnik po świecie Raspberry Pi ułatwi pierwsze kroki z tą niezwykle popularną platformą. Jednym z jej autorów jest sam Eben Upton - współtwórca Raspberry Pi.

Raspberry Pi. Przewodnik użytkownika - Gareth Halfacree, Eben Upton
35,00 zł
33,33 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion
Kompatybilny z: Raspberry Pi

Uwaga!

Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne książki w tej kategorii.

Opis produktu: Raspberry Pi. Przewodnik użytkownika - Gareth Halfacree, Eben Upton

Nikomu nie trzeba przedstawiać komputera mieszczącego się w dłoni. O Raspberry Pi słyszał już każdy pasjonat elektroniki. Jednak nie każdy potrafi w pełni wykorzystać jego możliwości. A pomysłów na jego wykorzystanie jest tak wiele, jak wielu jego użytkowników.

 
 
 
Przewodnik po świecie Raspberry Pi ułatwi pierwsze kroki z tą niezwykle popularną platformą. Warto zauważyć, iż jednym z jej autorów jest sam Eben Upton - współtwórca Raspberry Pi. Dzięki tej pozycji czytelnik pozna architekturę x86 i ARM oraz zapozna się z zaletami i działaniem systemu Linux, który wykorzystywany jest do pracy na RPi. Książka może być traktowana jako rozszerzona instrukcja, która przedstawia zarówno podstawy (m.in. podłączanie monitora, klawiatury oraz myszy), jak i bardziej zaawansowane aspekty związane z minikomputerem (np. zarządzanie systemem operacyjnym Linux, programowanie w językach Scratch i Python).
 

Ksiązka oparta jest na przykładach, które dostępne są w sieci pod tym adresem.

 

Ważną częścią książki jest nauka sterowania innymi urządzeniami przy pomocy Raspberry Pi. Może stać się ono np. centrum multimedialnym czy serwerem WWW. A to dopiero wstęp do tworzenia własnych projektów. Jeden z rozdziałów poświęcony jest płytkom rozszerzającym m.in. Gertboard.Ta publikacja pobudza kreatywność i chęć do sprawdzenia zdobytej wiedzy. Dzięki niej Raspberry Pi nie będzie miało przed czytelnikiem już żadnych tajemnic.

 

Fragment ksiązki do przeczytania on-line.

 

Spis treści

 

Wprowadzenie (13)
  • Programowanie to świetna zabawa! (13)
  • Szczypta historii (15)
  • Co można zrobić za pomocą Raspberry Pi? (21)

 

CZĘŚĆ I: PODŁĄCZANIE PŁYTKI (23)
ROZDZIAŁ 1. Pierwsze spotkanie z Raspberry Pi (25)
  • ARM kontra x86 (26)
  • Windows kontra Linux (27)
  • Pierwsze kroki z systemem Raspberry Pi (29)
    • Podłączanie monitora (29)
    • Połączenie audio (31)
    • Podłączanie klawiatury i myszy (32)
    • Instalacja systemu na karcie SD (33)
    • Podłączanie pamięci zewnętrznej (38)
    • Łączenie z siecią (38)
    • Podłączanie zasilania (42)

 

ROZDZIAŁ 2. Administracja systemem Linux (43)
  • Wprowadzenie do systemu Linux (44)
  • Podstawy systemu Linux (46)
  • Wprowadzenie do systemu Debian (47)
    • Akcesoria (49)
    • Edukacja (49)
    • Internet (49)
    • Programowanie (50)
    • Dźwięk i wideo (50)
    • Narzędzia systemowe (50)
    • Preferencje (50)
  • Stosowanie zewnętrznych urządzeń pamięci masowej (52)
  • Tworzenie nowego konta użytkownika (53)
  • Układ systemu plików (55)
    • Układ logiczny (55)
    • Układ fizyczny (57)
  • Instalowanie i usuwanie oprogramowania (57)
    • Szukanie oprogramowania (58)
    • Instalowanie oprogramowania (59)
    • Usuwanie oprogramowania (60)
    • Aktualizowanie oprogramowania (61)

 

ROZDZIAŁ 3. Rozwiązywanie problemów (63)
  • Diagnozowanie klawiatury i myszy (64)
  • Diagnozowanie problemów z zasilaniem (65)
  • Diagnozowanie problemów z wyświetlaniem (66)
  • Diagnozowanie problemów związanych z uruchamianiem systemu (68)
  • Diagnozowanie problemów związanych z siecią (69)
  • Jądro awaryjne (72)

 

ROZDZIAŁ 4. Konfiguracja sieci (75)
  • Sieć przewodowa (76)
  • Sieć bezprzewodowa (79)
    • Brak szyfrowania (88)
    • Szyfrowanie WEP (88)
    • Szyfrowanie WPA/WPA2 (89)
    • Nawiązywanie połączenia z siecią bezprzewodową (90)

 

ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie partycjami (91)
  • Tworzenie nowej partycji (92)
  • Zmiana wielkości istniejących partycji (96)
    • Automatyczna zmiana wielkości (96)
    • Ręczna zmiana wielkości (98)
  • Przenoszenie systemu na większą kartę SD (101)
    • Tworzenie obrazu w systemie Linux (102)
    • Tworzenie obrazu w systemie OS X (102)
    • Tworzenie obrazu w systemie Windows (103)

 

ROZDZIAŁ 6. Konfigurowanie płytki Raspberry Pi (105)
  • Ustawienia sprzętowe - plik config.txt (106)
    • Zmiana ustawień wyświetlania (107)
    • Opcje uruchamiania systemu (111)
    • Przetaktowywanie systemu Raspberry Pi (111)
    • Włączanie pamięci podręcznej drugiego poziomu (L2) (115)
    • Włączanie trybu testowego (116)
  • Podział pamięci - plik start.elf (117)
  • Ustawienia oprogramowania - plik cmdline.txt (118)

 

CZĘŚĆ II: PLATFORMA PI JAKO CENTRUM MULTIMEDIALNE, KOMPUTER PRODUKCYJNY I SERWER WWW (121)
ROZDZIAŁ 7. Platforma Pi jako centrum multimedialne (123)
  • Odtwarzanie muzyki na konsoli (124)
  • Dedykowane centrum multimedialne - dystrybucja Rasbmc (126)
    • Wyświetlanie danych strumieniowych z internetu (127)
    • Wyświetlanie lokalnych danych strumieniowych (130)
    • Konfiguracja dystrybucji Rasbmc (132)

 

ROZDZIAŁ 8. Platforma Pi jako komputer produkcyjny (135)
  • Stosowanie aplikacji działających w chmurze (136)
  • Pakiet OpenOffice.org (139)
  • Edycja obrazów w aplikacji Gimp (141)

 

ROZDZIAŁ 9. Platforma Pi jako serwer WWW (145)
  • Instalacja stosu LAMP (146)
  • Instalacja platformy WordPress (150)

 

CZĘŚĆ III: PROGRAMOWANIE I STEROWANIE (155)
ROZDZIAŁ 10. Wprowadzenie do języka Scratch (157)
  • Wprowadzenie do języka Scratch (158)
  • Pierwszy przykład: witaj świecie (159)
  • Drugi przykład: animacja i dźwięk (163)
  • Trzeci przykład: prosta gra (164)
  • Robotyka i czujniki (171)
    • Obsługa czujników za pośrednictwem płytki PicoBoard (171)
    • Robotyka i klocki LEGO (172)
  • Materiały dodatkowe (172)

 

ROZDZIAŁ 11. Wprowadzenie do języka Python (175)
  • Wprowadzenie do języka Python (176)
  • Pierwszy przykład: witaj świecie (176)
  • Drugi przykład: komentarze, dane wejściowe, zmienne i pętle (182)
  • Trzeci przykład: tworzenie gier za pomocą biblioteki pygame (186)
  • Czwarty przykład: Python i obsługa sieci (195)
  • Materiały dodatkowe (201)

 

ROZDZIAŁ 12. Sterowanie sprzętem (203)
  • Sprzęt elektroniczny (204)
  • Odczytywanie kodów z rezystorów (206)
  • Źródła komponentów (208)
    • Sklepy internetowe (208)
    • Specjalistyczne sklepy dla hobbystów (209)
  • Port GPIO (210)
    • Magistrala szeregowa UART (212)
    • Magistrala I2C (212)
    • Magistrala SPI (212)
  • Obsługa portu GPIO w języku Python (213)
    • Instalacja biblioteki języka Python dla portu GPIO (213)
    • Wyjście GPIO: migająca dioda LED (215)
    • Wejście GPIO: odczytywanie stanu przycisku (219)
  • Alternatywa dla płytki uniwersalnej (224)
  • Krótka instrukcja lutowania (226)

 

ROZDZIAŁ 13. Dodatkowe płytki (233)
  • Slice of Pi firmy Ciseco (234)
  • Prototyping Pi Plate firmy Adafruit (237)
  • Gertboard firmy Fen Logic (241)

 

DODATKI (247)
DODATEK A. Python - gotowe rozwiązania (249)
  • Raspberry Snake (rozdział 11., przykład 3.) (250)
  • Lista użytkowników IRC (rozdział 11., przykład 4.) (252)
  • Dane wejściowe i wyjściowe portu GPIO (rozdział 12.) (253)

 

DODATEK B. Tryby wyświetlania HDMI (255)
 
Skorowidz (261)
Książka - Autor Eben Upton
Książka - ISBN 978-83-246-7313-1
Książka - Oprawa miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Szerokość opakowania 0.001 cm
Wysokość opakowania 0.001 cm
Głębokość opakowania 0.001 cm
Masa opakowania 0.001 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: