Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III - Greg Perry, Dean Miller

Indeks: KSZ-05417 EAN: 9788328316416

Tłumaczenie: Łukasz Piwko. Wydawnictwo: Helion. Książka stanowi kompendium wiedzy na temat podstaw programowania w języku C.

Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III - Greg Perry, Dean Miller
52,90 zł
50,38 zł netto
Zapłać później
Producent: Helion

Opis produktu: Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III

Język C jest jednym z najpopularniejszych języków programowania. Dzięki tej książce odkryjesz jak proste jest tworzenie programów w tym języku.

 

Podczas lektury czytelnik przejdzie przez podstawy języka C takie jak organizacja programów, czy też przechowywanie i wyświetlanie danych. Nauczy się jak pracować ze zmiennymi, tworzyć pętle oraz instrukcje warunkowe. W kolejnych rozdziałach pozna takie zagadnienia jak tablice, wskaźniki, funkcje oraz operacje na plikach. W końcowej części czytelnik dowie się jak optymalizować wykorzystanie dostępnej pamięci oraz przechowywać dane w strukturach. Wskazówki podane w książce pomogą w pisaniu czytelnych oraz bezbłędnych kodów.

 

Wydanie to zostało uzupełnione o informacje dotyczące  standardu C11 oraz najnowszych narzędzi OpenSource.

Język C

Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III.

W książce zostały poruszone takie zagadnienia jak:

  • Darmowe narzędzia do programowania w języku C w systemach Windows, OS X i Linux
  • Opis poszczególnych części programu w języku C i ich wzajemne powiązania
  • Generowanie wyników i wyświetlanie ich na ekranie
  • Interakcja programu z użytkownikiem i reagowanie na jego działania
  • Przypisywanie zmiennym wartości i wykorzystywanie zmiennych w wyrażeniach
  • Sterowanie wykonywaniem programu za pomocą instrukcji warunkowych i operatorów logicznych
  • Oszczędzanie czasu i pracy za pomocą pętli i różnych technik programowania
  • Tworzenie procedur do wprowadzania danych za pomocą prostych funkcji standardowych
  • Przetwarzanie tekstu w postaci łańcuchów
  • Przechowywanie informacji w celu ich późniejszego wykorzystania
  • Praca z danymi za pomocą tablic, wskaźników i struktur
  • Pisanie funkcji w celu ułatwienia pracy nad programem i jego obsługą serwisową
  • Wykonywanie obliczeń arytmetycznych
  • Optymalne techniki wykorzystania pamięci komputera
  • Wykorzystanie dyrektyw preprocesora

 

 

Przykładowe projekty wykorzystane w książce dostępne do pobraniaFragment książki do przeczytania on-line. 

 

 

Spis treści

 

Wprowadzenie (11)

  • Adresaci książki (12)
  • Co wyróżnia tę książkę na tle konkurencji (12)
  • Elementy wizualne (12)
  • Co ciekawego można zrobić przy użyciu języka C? (13)
  • Co dalej? (13)
 

CZĘŚĆ I. PODSTAWY

1. Na czym polega programowanie w języku C i czemu powinno Cię to obchodzić (15)

  • Co to jest program (16)
  • Co jest potrzebne do pisania programów w języku C (17)
  • Proces programowania (20)
  • Posługiwanie się językiem C (20)
 

2. Pierwszy program w języku C (23)

  • Prosty przykład kodu (24)
  • Funkcja main() (26)
  • Rodzaje danych (27)
    • Znaki w języku C (27)
    • Liczby w języku C (28)
  • Jeszcze jeden przykład w ramach podsumowania (30)
 

3. Do czego to służy? Objaśnianie kodu za pomocą komentarzy (33)

  • Dodawanie komentarzy do kodu (34)
  • Definiowanie komentarzy (35)
  • Białe znaki (36)
  • Inny rodzaj komentarzy (37)
 

4. Światowa premiera - wysyłanie wyników działania programu na ekran (39)

  • Funkcja printf() (40)
    • Format funkcji printf() (40)
  • Drukowanie łańcuchów (41)
  • Cytowanie znaków (41)
  • Znaczniki konwersji (43)
  • Przykład podsumowujący (45)
 

5. Zmienne (47)

  • Rodzaje zmiennych (48)
  • Nadawanie zmiennym nazw (49)
  • Definiowanie zmiennych (50)
  • Zapisywanie danych w zmiennych (51)
 

6. Dodawanie słów do programu (55)

  • Znak końca łańcucha (56)
  • Długość łańcucha (57)
  • Tablice znaków - listy znaków (57)
  • Inicjowanie łańcuchów (59)
 

7. Dyrektywy #include i #define (63)

  • Dołączanie plików (64)
  • Miejsce dyrektywy #include (66)
  • Definiowanie stałych (66)
  • Tworzenie pliku nagłówkowego i programu (67)
 

8. Interakcja z użytkownikiem (71)

  • Funkcja scanf() (72)
  • Odbieranie danych za pomocą funkcji scanf() (72)
  • Problemy z funkcją scanf() (74)
 

CZĘŚĆ II. WYRAŻENIA I OPERATORY JĘZYKA C

9. Obliczenia matematyczne (77)

  • Podstawowe działania arytmetyczne (78)
  • Kolejność wykonywania operatorów (80)
  • Łamanie zasad za pomocą nawiasów (82)
  • Operator przypisania (82)
 

10. Modyfikowanie wartości zmiennych za pomocą instrukcji przypisania (85)

  • Złożony operator przypisania (86)
  • Uważaj na kolejność (89)
  • Rzutowanie typów (89)
 

11. Na rozstajach dróg - wybieranie ścieżki na podstawie warunków (91)

  • Testowanie danych (92)
  • Instrukcja if (93)
  • W przeciwnym razie..., czyli instrukcja else (95)
 

12. Wspieranie procesu decyzyjnego za pomocą operatorów logicznych (99)

  • Operatory logiczne (100)
  • Unikanie negacji (103)
  • Kolejność wykonywania operatorów logicznych (105)
 

13. Jeszcze kilka operatorów do użytku w programach (109)

  • Żegnaj, konstrukcjo if...else, i witaj, operatorze warunkowy (110)
  • Operatory zmiany wartości o jeden ++ i -- (112)
  • Operator sizeof() (114)
 

CZĘŚĆ III. KONSTRUKCJE STERUJĄCE

14. Oszczędzanie czasu i energii dzięki użyciu pętli (117)

  • Pętla while (118)
  • Przykład użycia instrukcji while (119)
  • Sposób użycia instrukcji do...while (120)
 

15. Inne rodzaje pętli (123)

  • Pętla for (124)
  • Praca z pętlą for (125)
 

16. Jak wyrwać się z zaklętego kręgu (131)

  • Przerywanie pętli (132)
  • Kontynuacja wykonywania (134)
 

17. Instrukcja switch i klauzula case (137)

  • Instrukcja switch (138)
  • Instrukcje break i switch (140)
  • Kwestie wydajności (141)
 

18. Inne sposoby zwracania i pobierania danych (147)

  • Funkcje putchar() i getchar() (148)
  • Rozwiązanie problemu ze znakiem nowego wiersza (150)
  • Przyspieszanie programu za pomocą funkcji getch() (151)
 

19. Jak optymalnie wykorzystać łańcuchy (153)

  • Funkcje do testowania znaków (154)
  • Mała czy duża (154)
  • Funkcje do zmiany wielkości liter (157)
  • Funkcje łańcuchowe (157)
 

20. Matematyka zaawansowana (ale dla komputera) (161)

  • Funkcje matematyczne (162)
  • Inne rodzaje konwersji (163)
  • Trygonometria i inne skomplikowane zagadnienia (164)
  • Liczby losowe (166)
 

CZĘŚĆ IV. ZAPISYWANIE I PRZECHOWYWANIE DANYCH

21. Tablice (171)

  • Powtórzenie wiadomości o tablicach (172)
  • Wstawianie wartości do tablic (174)
 

22. Przeszukiwanie tablic (177)

  • Wstawianie wartości do tablic (178)
  • Techniki przeszukiwania tablic (178)
 

23. Alfabetyczne układanie i porządkowanie (185)

  • Wielkie porządki (186)
  • Szybkie metody wyszukiwania (190)
 

24. Rozwiązanie zagadki wskaźników (195)

  • Adresy pamięci (196)
  • Definiowanie zmiennych wskaźnikowych (196)
  • Operator dereferencji * (198)
 

25. Tablice i wskaźniki (203)

  • Nazwy tablic są wskaźnikami (204)
  • Przeglądanie listy (205)
  • Znaki i wskaźniki (205)
  • Uwaga na długość łańcucha (206)
  • Tablice wskaźników (208)
 

26. Optymalizacja wykorzystania pamięci (213)

  • Czym jest sterta (214)
  • Do czego służy sterta (215)
  • Alokacja pamięci na stercie (216)
  • Postępowanie w przypadku, gdy na stercie brakuje miejsca (218)
  • Zwalnianie pamięci na stercie (219)
  • Alokowanie wielu obszarów na stercie (219)
 

27. Zapisywanie informacji w strukturach (225)

  • Definiowanie struktury (226)
  • Zapisywanie danych w zmiennych strukturalnych (229)
 

CZĘŚĆ V. PLIKI I FUNKCJE

28. Zapisywanie plików sekwencyjnych na komputerze (233)

  • Pliki na dysku (234)
  • Otwieranie pliku (234)
  • Korzystanie z plików sekwencyjnych (236)
 

29. Zapisywanie plików o dostępie swobodnym na dysku (241)

  • Swobodne otwieranie plików (242)
  • Poruszanie się po pliku (243)
 

30. Organizacja struktury programu za pomocą funkcji (249)

  • Budowa programu na bazie funkcji (250)
  • Zmienne globalne czy lokalne (252)
 

31. Przekazywanie zmiennych do funkcji (257)

  • Przekazywanie argumentów (258)
  • Metody przekazywania argumentów (258)
    • Przekazywanie argumentów przez wartość (259)
    • Przekazywanie przez adres (261)
 

32. Zwracanie danych przez funkcje (267)

  • Zwracanie wartości (268)
  • Zwrotny typ danych (270)
  • Ostatni krok - prototyp (271)
  • Podsumowanie (272)
 

DODATKI

 

A. Tabela znaków ASCII (275)

 

B. Gra w pokera dobieranego (281)

 

Skorowidz (289)

Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III – Greg Perry, Dean Miller

Dzięki książce Grega Perry’ego i Deana Millera poznasz podstawy programowania poprzez podstawy języka C. Szczegółowo analizując lekturę, korzystając z przykładów i ćwiczeń, nauczysz się, w jaki sposób należy myśleć, programując.

Nauka programowania w dzisiejszych czasach to bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu można zdobyć znakomitą pracę. Przede wszystkim programowanie to fascynujące zajęcie i umiejętność, którą można nieustannie rozwijać i pielęgnować.

Język C programowanie

Dzięki tej pozycji programowanie w języku C dla wielu stało się prostą i przyjemną czynnością. Podręcznik przeprowadzi Cię od najprostszych zadań do tych o zaawansowanej trudności. Wszystko będziesz mógł samodzielnie wykonać na dowolnym komputerze – wystarczy najprostszy sprzęt i darmowe oprogramowanie (również o tym jest dział w książce).

Dzięki uważnej lekturze poznasz język C od podstaw i tym samym staniesz się programistą.

Książka - Autor Greg Perry, Dean Miller
Książka - ISBN 978-83-283-1641-6
Książka - Oprawa Miękka
Książka - Wydawnictwo Helion
Tematyka C / C++ / C#
Szerokość opakowania 16.5 cm
Wysokość opakowania 1.7 cm
Głębokość opakowania 23.5 cm
Masa opakowania 0.5 kg

Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

Opinie o produkcie

Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III - Greg Perry, Dean Miller

5/5

Średnia Ocena

1

Opinie Klientów
Poniższe opinie zbieramy
i weryfikujemy przy pomocy
zewnętrznego partnera Trustmate
i pochodzą z procesu pozakupowego.

Zdjęcia użytkowników

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Produkty z tej samej kategorii: