Kategorie

Tworzenie aplikacji na Androida dla nieprogramistów - wersja ON-LINE

Kurs wideo pokazujący podstawy tworzenia aplikacji dla systemu Android. Nie wymaga znajomości programowania. Pozwali na tworzenie gier i programów z gotowych elementów. Wersja elektroniczna - do pobrania.

Więcej szczegółów

KRW-08727


Dostępny, wysyłka 24h!

79,00 zł

Dodano produkt do koszyka

Opis

  • Chcesz wykonać pierwszy krok w świecie tworzenia aplikacji na Androida?
  • Masz pomysł na świetną aplikację, ale nie masz pojęcia o programowaniu?
  • Chcesz w łatwy sposób poznać podstawowe koncepcje programistyczne bez wnikania w trudne szczegóły?
  • Chcesz sprawdzić czy programowanie jest tym, co chciałbyś robić w przyszłości?

 

Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na powyższe pytania ten kurs jest właśnie dla Ciebie.

 

 

Co to jest App Inventor?

App Inventor to narzędzie stworzone przez Google, a obecnie rozwijane przez słynny Massachusetts Institute of Technology. App Inventor sprawił, że miliony osób na całym świecie mogły przekuć swoje pomysły na realne aplikacje na platformę Android. Ty też możesz do nich dołączyć! Wystarczy Ci przeglądarka internetowa oraz dowolne urządzenie z Androidem.

Dzięki App Inventor możesz łatwo tworzyć aplikacje, tak jakbyś budował konstrukcję z klocków. Do swojej dyspozycji masz dziesiątki gotowych bloków oraz komponentów, które możesz łączyć, tworząc dowolne kombinacje. Możesz za ich pomocą błyskawicznie stworzyć cały interfejs aplikacji, określić jakie funkcje będzie ona posiadała oraz przetestować ją na wybranym urządzeniu.

Co zyskujesz z kursem?

  • Łatwość tworzenia aplikacji Android z użyciem gotowych komponentów.
  • Możliwość budowy w pełni funkcjonalnej aplikacji, która odpowiada na realne potrzeby użytkowników.
  • Umiejętność budowania aplikacji niemal dowolnego typu: użytkowych, webowych albo gier.
  • Szerokie możliwości tworzenia aplikacji korzystających z różnych funkcji urządzenia: aparatu, karty pamięci albo GPS.
  • Wiedzę na temat wykorzystania zaawansowanych funkcjonalności takich jak bazy danych, połączenia z serwerem albo użycie zewnętrznych API.
  • Znajomość technik, które przygotują Twoją aplikację do dystrybucji i umożliwią dotarcie z nią do szerokiego grona odbiorców.

Czego się nauczysz z kursem?

Kurs krok po kroku nauczy Cię tworzenia własnych, funkcjonalnych aplikacji za pomocą App Inventor. Rozpocznia od szybkiego wprowadzenia, które pokaże Ci jak rozpocząć pracę, jak efektywnie zarządzać tworzonymi przez Ciebie projektami i przede wszystkim, jak testować aplikacje na realnym urządzeniu oraz emulatorze.

 

 

Zasadnicza część szkolenia to praca nad licznymi praktycznymi aplikacjami o rosnącym stopniu złożoności. W krótkim czasie nauczysz się wykorzystywać różne przydatne komponenty: przyciski, etykiety, suwaki, itp. Zobaczysz także jak łatwo można wykorzystać różne funkcje wbudowane w telefon czy tablet, np. jego aparat albo kartę pamięci. Przy okazji dowiesz się jak w App Inventor stworzyć gry z animacjami oraz interaktywnymi elementami.

 

 

W kursie nie zabraknie miejsca dla bardziej złożonych projektów, dzięki którym poznasz zaawansowane techniki używane w wielu profesjonalnych aplikacjach na Androida. Mowa tutaj m.in. o bazach danych, geolokalizacji czy wykorzystaniu Map Google. Sporo czasu poświęcimy też na omówienie technik tworzenia interfejsów użytkownika.

 

Na koniec dowiesz się również, jak stworzone przez ciebie aplikacje przygotować do dystrybucji. Nauczysz się pakować swój projekt do formatu .apk oraz konfigurować aplikację tak aby była ona kompatybilna ze sklepem Google Play.

 

 

Spis treści

Wprowadzenie
  • Wstęp 00m 27s
  • Jak korzystać z plików 01m 18s 
  • Aplikacje dla Androida 03m 55s 
  • Co to jest App Inventor 2 05m 55s 

Podstawowe techniki pracy
  • Główne elementy programu 07m 13s 
  • Tworzenie, zapis i eksport projektów 03m 23s 
  • Jak testujemy aplikacje 06m 42s 
  • Testujemy na emulatorze 05m 51s 
  • Instalujemy AI2 Companion 04m 25s 
  • Testujemy na urządzeniu 03m 54s

Stwórzmy pierwszą aplikację
  • Dodajmy pierwszy komponent 06m 44s 
  • Dodajmy komponent obrazka 04m 45s 
  • Przyciski - kluczowe komponenty 03m 13s 
  • Pierwsza akcja 06m 35s
  • Aplikacja podejmuje decyzje 08m 02s 
  • Co trzeba zapamiętać 02m 57s

Druga aplikacja - rysowanie
  • Dodajmy płótno do rysowania 05m 51s
  • Przyciski do wybierania koloru 04m 42s 
  • Ułóżmy przyciski w poziomie 05m 48s 
  • Jak narysować koło 06m 52s
  • Rysujemy linię 05m 14s 
  • Jak wybrać kolor dla linii 04m 37s 
  • Musimy wyczyścić obszar roboczy 03m 22s 
  • Jak pobrać zdjęcie z aparatu? 08m 15s 
  • Komponent suwaka 05m 00s 
  • Wprowadzamy koncepcję zmiennej 04m 33s 
  • Odbieramy wartość z suwaka 04m 32s 
  • Podsumujmy drugą aplikację 03m 58s

Tworzymy własną grę
  • Tło oraz Sprite 05m 59s 
  • Dodajmy zegar 06m 53s 
  • Dodajmy punktację 05m 58s
  • Jak zresetujemy wynik 04m 01s 
  • Kiedy gra może się zakończyć 07m 20s 
  • Podsumujmy trzeci projekt 03m 02s 

Gra - space invaders
  • Stwórzmy najważniejsze komponenty 03m 50s 
  • Dodajmy podstawowe animacje 06m 13s 
  • Kula - animowany sprite 05m 16s 
  • Ustalamy położenie pocisku 05m 21s 
  • Wprawiamy pocisk w ruch 04m 08s 
  • Jak wykryć kolizję 05m 26s zobacz darmową lekcję
  • Czwarty projekt - co trzeba zapamiętać 02m 01s 

Jak tworzyć ładny UI
  • Wyrównanie elementów oraz odstępy 05m 48s
  • Układanie elementów w tabeli 07m 15s zobacz darmową lekcję
  • Dodajemy drugi ekran 04m 44s
  • Wybieramy dowolny kolor 05m 37s

Procedury - modułowa aplikacja
  • Najpierw zdefiniujmy problem 05m 50s
  • Uprośćmy aplikację za pomocą procedur 05m 39s
  • Wykorzystajmy możliwości procedur 06m 56s 
  • Co jeszcze oferuje procedura 04m 20s 

Stwórzmy pokaz slajdów
  • Czym są listy 02m 49s 
  • Stwórzmy listę zdjęć 05m 40s 
  • Co to jest indeks listy 06m 34s 
  • Wracamy na początek listy 04m 35s 
  • Jak przeskoczyć do poprzedniego zdjęcia 04m 33s
  • Pokaz slajdów - podsumowanie 02m 02s 

Aplikacja do zapisu notatek
  • Nowy komponent - pole tekstowe 04m 51s 
  • Dodajmy wstępną notatkę 05m 26s 
  • Wyzerujmy pole tekstowe 04m 40s 
  • Jak przetworzyć listę 05m 40s 
  • Wstępne elementy procedury 04m 00s 
  • Przetwarzanie pozycji 06m 53s 
  • Jak trwale zapisać notatki 03m 56s 
  • Jak odczytać notatki z bazy danych 05m 52s
  • Jak zapisać więcej informacji 04m 58s 
  • Odczytujemy treść oraz datę 07m 16s
  • Notatki - co trzeba zapamiętać 04m 30s 

Aplikacja - kursy walut
  • Wstępne założenia aplikacji 02m 22s
  • Co to jest API 04m 57s 
  • Komponent sieci Web 06m 42s
  • Procedura przetwarzająca odpowiedź 06m 09s
  • Skomplikowane zagnieżdżenia list 07m 13s
  • Prawidłowe wyświetlanie walut 03m 22s
  • Ograniczamy ilość walut 04m 15s 
  • Komponent rozwijanej listy 02m 52s
  • Wypełnijmy listę symbolami walut 06m 33s
  • Zoptymalizujmy bloki aplikacji 05m 00s - zobacz darmową lekcję

Aplikacja - kursy walut cz.2
  • Co robimy po wybraniu wartości 05m 20s
  • Warunkowe ładowanie odpowiedzi 05m 01s 
  • Jak przetworzyć jedną walutę 07m 06s
  • Stwórzmy procedurę jednej waluty 04m 16s 
  • Podsumowanie całego projektu 03m 20s

Mapy Google oraz geolokalizacja
  • Jaką aplikację stworzymy 02m 30s
  • Dodajmy czujnik lokalizacji 07m 26s
  • Jak uruchomić zewnętrzną aplikację 07m 04s 
  • Wyznaczamy trasę 06m 44s 
  • Ostatni projekt - co trzeba zapamiętać 03m 01s 

Jak sfinalizować aplikację
  • Co trzeba wiedzieć o dystrybucji 04m 48s 
  • Jak zbudować plik APK 05m 13s 
  • Uzupełniamy ważne informacje 05m 33s 
  • Zakończenie 00m 37s