Kurs SFML - podstawy tworzenia gier w C++ - wersja ON-LINE

Indeks: KRW-11699 EAN: 5904422340322

Kurs przeznaczony dla osób, które znają podstawy obiektowego programowania w C++, ale ze środowiskiem graficznym nie mieli jeszcze do czynienia. Biblioteka SFML pozwala tworzyć interesujące wizualnie aplikacje oraz gry. W bardzo łatwy i przyjemny sposób wprowadzi Cię w problematykę, którą znajdziesz w zaawansowanych silnikach, takich jak Unreal Engine 4.

Kurs SFML - podstawy tworzenia gier w C++ - wersja ON-LINE
129,00 zł
104,88 zł netto
Zapłać później
Producent: Strefa kursów

Czego się nauczysz?

  • Kompletne podstawy tworzenia gier w C++
  • Poruszania obiektami i ich animacji
  • Manipulowania ustawieniami kamery
  • Przechwytywania i obsługiwania aktywność myszki i klawiatury
  • Rysowania kształtów i nakładania tekstur
  • Wykrywania kolizji obiektów
  • Tworzenia własnych klas reprezentujących obiekty 2D
  • Odtwarzania dźwięków na scenie z uwzględnieniem pozycji gracza

 

Wybierając ten kurs, dowiesz się znacznie więcej!

Uwaga!

Instrukcję pobrania oraz kod otrzymasz od nas na podany podczas składania zamówienia adres

e-mail najpóźniej w następnym dniu roboczym po otrzymaniu wpłaty.

 

Dla kogo jest ten kurs?

Osoby, które znają już podstawy obiektowego programowania w C++, ale mają jeszcze problemy ze środowiskiem graficznym, znajdą w tu świetne rozwiązanie dla siebie. Kurs przeszkoli każdego z SFML, czyli biblioteki graficznej, która jest niezwykle prosta i szybka w obsłudze, a co najważniejsze darmowa. Dzięki niej będziesz mógł tworzyć aplikacje multimedialne i gry. Mimo swojej prostoty, biblioteka SFML pozwala tworzyć ciekawe wizualnie aplikacje i gry. W przystępny sposób wprowadza w problematykę, którą spotkasz w zaawansowanych silnikach, takich jak Unreal Engine 4.

Kompleksowa wiedza

Kurs składa się z filmików instruktażowych, trwających około 8 godzin i zapozna Cię on z technikami niezbędnymi do stworzenia własnej gry od podstaw. Stopniowo będzie Cię przeprowadzać przez każdy element i możliwości biblioteki SFML. Poinstruuje Cię jak zainstalować ją, a nawet wyjaśni Ci kolejne metody i klasy oraz pomoże w stworzeniu dwóch projektów gier. Wszystko oparte jest na praktycznych przykładach, które jak najbardziej będziesz mógł zrobić samodzielnie oglądając filmiki. Wyjaśniona jest tu nawet każda linijka kodu. 

Kompendium SFML

Pierwsze części kursu zapoznają Cię z modułami biblioteki takimi jak: system, windows, graphics, network czy audio. Następnie będziesz miał okazję nauczyć się tworzyć i animować obiekty. Zobaczysz też czym są transformacje, przechwytywanie zdarzeń oraz jak sterować ruchem czy zaimplementować system kolizji. Szkolenie wprowadzi Cię także w to jak ustawić kamerę, jak robić efekty dźwiękowe oraz co to wielowątkowość i to jak wpływa ona na wydajność gier.

Twoja pierwsza gra

Materiały dodatkowe

Szkolenie zawiera cały kod źródłowy tworzonych gier, z dodanymi komentarzami od autora, abyś mógł uczyć się jak najbardziej efektywnie. Do materiałów dołączono także wszystkie inne potrzebne pliki użyte przez lektora podczas kursu. Wszystko po to, abyś mógł wykonać każde ćwiczenie krok po kroku.

Jak korzystać z kursu?

Kupując kurs otrzymujesz dostęp do naszej platformy szkoleniowej. Aby korzystać ze szkolenia, potrzebujesz jedynie dostępu do internetu. Kursy możesz wygodnie oglądać przez dowolną przeglądarkę lub aplikację mobilną na system Android iOS.

 

Spis treści

  1.  Organizacja
    • Wstęp 03m 23s
    • Jak korzystać z plików? 00m 54s
    • Środowisko CodeBlocks - instalacja 01m 42s
    • SFML - instalacja i konfiguracja 03m 27s
  •  Przegląd modułów biblioteki SFML
      • System 13m 36s
      • Window 05m 15s
      • Graphics 05m 10s
      • Network 07m 26s
      • Audio 05m 53s
  •  Klasy SFML
      • Schemat programu SFML - okno z grafiką 08m 00s
      • Schemat programu SFML - kamera i renderowanie klatek 12m 02s
      • Kształty podstawowe: koło, prostokąt i trójkąt 09m 31s
      • Kształty podstawowe: wielokąt, linia i punkt 10m 43s
      • Wierzchołki 09m 18s
      • Obrazki, tekstury i duszki - podstawowe operacje 08m 20s
      • Obrazki, tekstury i duszki - nakładanie tekstur 11m 51s
      • Podstawowe operacje transformacj 15m 13s
      • Użycie transformacji do rysowania 13m 15s
      • Przechwytywanie wydarzeń 10m 10s
      • Animacje 11m 52s
      • Sterowanie i ruch - sterowanie obiektem 13m 44s
      • Sterowanie i ruch - spadanie obiektów i podążanie za celem 14m 27s
      • Kolizje 14m 09s
      • Kamera 11m 31s
      • Napisy 11m 54s
      • Dźwięki 15m 51s
      • Wielowątkowość i Gniazda TCP 14m 29s
      • Połączenie do klienta 13m 17s
      • Połączenie do serwera 14m 49s
  •  Projektujemy grę I
      • Prezentacja i omówienie 09m 24s
      • Klasa Game - konstruktor 12m 28s
      • Klasa Game - metoda run 08m 17s
      • Klasa Interceptor - omówienie klasy, konstruktor 14m 49s
      • Klasa Interceptor - metoda update, ruch statkiem 12m 38s
      • Klasa Rock i Bullet 13m 22s
      • Podsumowanie 02m 31s
  •  Projektujemy grę II
      • Prezentacja i omówienie 07m 43s
      • Omówienie klas - Game, Client, Player 14m 10s
      • Omówienie klas - Weaponary 09m 22s
      • Klasa Game - metody runServer i connect 14m 28s
      • Klasa Game - metoda createThread tworzenie wątków 13m 27s
      • Klasa Game - metody przemieszczania obiektów i testu kolizji 13m 33s
      • Klasa Game - podsumowanie głównej pętli gry 07m 57s
      • Klasa Client - konstruktor i metoda runClient 12m 31s
      • Klasa Client - synchronizacja danych z serwerem 14m 02s
      • Klasa Player i podsumowanie 10m 41s
      • Zakończenie 00m 23s

    Szerokość opakowania 0.1 cm
    Wysokość opakowania 0.1 cm
    Głębokość opakowania 0.1 cm
    Masa opakowania 0.1 kg

    Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

    Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

    Produkty z tej samej kategorii: