• EOL

Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce - Jon Bodner

Indeks: KSZ-21428 EAN: 9788328383944
Język Go powstał w 2009 r. Służy do tworzenia usług internetowych. Pozwala na pisanie wydajnych aplikacji. Książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla osób, które chcą się nauczyć myśleć jak programiści Go. Umożliwia szybką naukę pisania idiomatycznego kodu w Go. W książce zawarte są informacje o środowisku programistycznym Go, przedstawia w jaki sposób przygotować je do pracy, również zespołowej.
Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce - Jon Bodner
56,90 zł
54,19 zł netto
Zapłać później
Powiadom o dostępności
Niedostępny
Produkt wycofany
Producent: Helion

Uwaga!

Sprzedaż produktu została zakończona. Sprawdź inne w tej kategorii.

Opis produktu: Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce - Jon Bodner

Język Go powstał w 2009 r. Służy do tworzenia usług internetowych. Pozwala na pisanie wydajnych aplikacji. Zdobył popularność, jednak wielu programistów nie wykorzystuje w pełni jego możliwości. Aby stworzyć przejrzysty, prawidłowy kod w Go, należy do niego podejść w sposób idiomatyczny. Książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla osób, które chcą się nauczyć myśleć jak programiści Go. Umożliwia szybką naukę pisania idiomatycznego kodu w Go. W książce zawarte są informacje o środowisku programistycznym Go, przedstawia w jaki sposób przygotować je do pracy, również zespołowej.

Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce - Jon Bodner

Książka dla programistów: Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce - Jon Bodner.

Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce - Jon Bodner

Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce.

Informacje o autorze

Jon Bodner - inżynier oprogramowania i architekt z dwudziestoletnim doświadczeniem. Zajmował się tworzeniem i rozwijaniem aplikacji dla różnych sektorów, między innymi dla finansów, handlu, ochrony zdrowia czy administracji. Często występuje na konferencjach dotyczących języka Go. Współautor wielu narzędzi służących do rozwijania oprogramowania.

Informacje o książce

  • Tytuł oryginalny: Learning Go: An Idiomatic Approach to Real-World Go Programming
  • Autor: Jon Bodner
  • Tłumaczenie: Piotr Cieślak
  • Ilość stron: 328
  • Rok wydania: 2022
  • Format: 168 x 237 mm
  • Oprawa: miękka
  • Wydawnictwo: Helion S.A.

Spis treści

Opinie o książce Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce

Przedmowa

  • Do kogo jest skierowana ta książka
  • Konwencje zastosowane w tej książce
  • Posługiwanie się przykładami
  • Podziękowania

Rozdział 1. Konfigurowanie środowiska Go

  • Instalowanie narzędzi Go
  • Środowisko robocze Go
  • Polecenie go
    • Polecenia go run i go build
    • Instalowanie pomocniczych narzędzi Go
    • Formatowanie kodu
    • Analiza składniowa i weryfikacja kodu
    • Dobór narzędzi
    • Pliki reguł
    • Aktualizacja
    • Podsumowanie

Rozdział 2. Typy podstawowe i deklaracje

  • Typy wbudowane
    • Wartość zerowa
    • Literały
    • Zmienne boolowskie
    • Typy numeryczne
  • Słowo kluczowe var a operator :=
  • Zastosowanie słowa kluczowego const
  • Stałe typowane i nietypowane
  • Niewykorzystane zmienne
  • Nazywanie zmiennych i stałych
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Typy złożone

  • Tablice za mało elastyczne, by używać ich bezpośrednio
  • Wycinki
    • Funkcja len
    • Funkcja append
    • Pojemność
    • Funkcja make
    • Deklarowanie wycinka
    • Wycinki wycinków
    • Przekształcanie tablic w wycinki
    • Funkcja copy
  • Łańcuchy, runy i bajty
  • Mapy
    • Mapy czytanie i zapisywanie danych
    • Idiom comma ok
    • Usuwanie elementów z map
    • Używanie map jako zbiorów
  • Struktury
    • Struktury anonimowe
    • Porównywanie i konwertowanie struktur
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Bloki, przesłanianie oraz struktury sterujące

  • Bloki
    • Przesłanianie zmiennych
    • Wykrywanie przesłoniętych zmiennych
  • Instrukcja if
  • Cztery wersje pętli for
    • Pełna pętla for
    • Warunkowa pętla for
    • Nieskończona pętla for
    • Instrukcje break i continue
    • Instrukcja for-range
    • Oznaczanie instrukcji etykietami
    • Wybór właściwej wersji pętli for
  • Instrukcja switch
  • Puste instrukcje switch
  • Wybór pomiędzy instrukcjami if a switch
  • Instrukcja goto tak, goto!
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Funkcje

  • Deklarowanie i wywoływanie funkcji
    • Symulowanie parametrów nazwanych i opcjonalnych
    • Wycinki a zmienna liczba parametrów wejściowych
    • Zwracanie wielu wartości
    • Jeśli funkcja zwraca wiele wartości, należy je traktować osobno
    • Ignorowanie zwróconych wartości
    • Nazywanie zwracanych wartości
    • Pusta instrukcja return stosowanie surowo wzbronione!
  • Funkcje to wartości
    • Deklaracja typu funkcyjnego
    • Funkcje anonimowe
  • Domknięcia
    • Przekazywanie funkcji jako argumentów
    • Zwracanie funkcji przez inne funkcje
  • Instrukcja defer
  • W Go obowiązuje wywołanie przez wartość
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Wskaźniki

  • Krótkie wprowadzenie do wskaźników
  • Nie bój się wskaźników
  • Wskaźniki oznaczają argumenty modyfikowalne
  • Wskaźniki są ostatnią deską ratunku
  • Wydajność przekazywania wskaźników
  • Wartość zerowa a brak wartości
  • Różnica między mapami a wycinkami
  • Wycinki w charakterze buforów
  • Jak ułatwić pracę mechanizmowi garbage collector
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Typy, metody i interfejsy

  • Typy w języku Go
  • Metody
    • Odbiorcy wskaźników i odbiorcy wartości
    • Programowanie metod pod kątem instancji nil
    • Metody także są funkcjami
    • Funkcje kontra metody
    • Deklaracje typów nie oznaczają dziedziczenia
    • Typy są elementem dokumentacji programu
    • Iota służy do tworzenia typów wyliczeniowych czasami
  • Używaj osadzania w przypadku kompozycji
  • Osadzanie nie jest dziedziczeniem
  • Krótki przewodnik po interfejsach
  • Interfejsy są bezpieczne pod względem typów (duck typing)
  • Osadzanie a interfejsy
  • Przyjmuj interfejsy, zwracaj struktury
  • Interfejsy a nil
  • Pusty interfejs nie informuje o niczym
  • Asercja i przełączniki typów
  • Asercje i przełączniki typów warto stosować oszczędnie
  • Typy funkcyjne są pomostem dla interfejsów
  • Niejawna implementacja interfejsu ułatwia wstrzykiwanie zależności
  • Wire
  • Go nie jest typowym językiem zorientowanym obiektowo (i bardzo dobrze)
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Błędy

  • Obsługa błędów podstawy
  • W przypadku prostych błędów używaj łańcuchów znaków
  • Błędy typu sentinel
  • Błędy to wartości
  • Opakowywanie błędów
  • Funkcje Is i As
  • Opakowywanie błędów przy użyciu instrukcji defer
  • Funkcje panic i recover
  • Tworzenie zrzutu stosu w przypadku błędu
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Moduły, pakiety i importowanie

  • Repozytoria, moduły i pakiety
  • Plik go.mod
  • Tworzenie pakietów
    • Importowanie i eksportowanie
    • Tworzenie pakietu i uzyskiwanie dostępu do niego
    • Nazewnictwo pakietów
    • Struktura modułu
    • Zastępowanie nazwy pakietu
    • Komentarze dotyczące pakietów i format godoc
    • Pakiet internal
    • Funkcja init unikaj jej, jeśli to możliwe
    • Zależności cykliczne
    • Eleganckie podejście do zmiany nazw i porządkowania API
  • Obsługa modułów
    • Importowanie kodu
    • Obsługa wersji
    • Wybór wersji minimalnej
    • Aktualizowanie zgodnych wersji
    • Aktualizowanie niezgodnych wersji
    • Vendoring
    • Serwis pkg.go.dev
    • Dodatkowe informacje
  • Publikowanie modułu
  • Wersjonowanie modułu
  • Serwery proxy modułów
    • Wybór serwera proxy
    • Repozytoria prywatne
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Przetwarzanie współbieżne w Go

  • Kiedy warto używać przetwarzania współbieżnego
  • Goprocedury
  • Kanały
    • Czytanie, zapisywanie i buforowanie
    • Pętla for-range i kanały
    • Zamykanie kanału
    • Zachowania kanałów
  • Instrukcja select
  • Zalecane rozwiązania i wzorce dotyczące współbieżności
    • API powinno być pozbawione współbieżności
    • Goprocedury, pętle for i zmieniające się zmienne
    • Pamiętaj o sprzątaniu po goprocedurach
    • Wzorzec z kanałem done
    • Zastosowanie funkcji anulującej do wstrzymania goprocedury
    • Kiedy używać kanałów buforowanych, a kiedy niebuforowanych
    • Mechanizm backpressure
    • Wyłączanie klauzuli case w instrukcji select
    • Określanie limitu czasu
    • Zastosowanie struktury WaitGroup
    • Uruchamianie kodu dokładnie raz
    • Łączenie różnych aspektów przetwarzania współbieżnego
  • Kiedy używać muteksów zamiast kanałów
  • Operacje atomowe raczej Ci się nie przydadzą
  • Gdzie szukać dodatkowych informacji o współbieżności?
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Biblioteka standardowa

  • Pakiet io i przyjaciele
  • Pakiet time
    • Czas od uruchomienia systemu
    • Liczniki czasu i limit czasu
  • Pakiet encoding/json
    • Zastosowanie znaczników struktur w celu dodania metadanych
    • Unmarshaling i marshaling
    • JSON i operacje odczytywania i zapisywania
    • Kodowanie i dekodowanie strumieni JSON
    • Niestandardowe przetwarzanie obiektów JSON
  • Pakiet net/http
    • Klient
    • Serwer
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Kontekst

  • Czym jest kontekst?
  • Anulowanie
  • Liczniki czasu
  • Anulowanie kontekstu we własnym kodzie
  • Wartości
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Pisanie testów

  • Podstawy testowania
    • Zgłaszanie błędów w testach
    • Konfigurowanie i demontowanie
    • Przechowywanie prostych danych testowych
    • Przechowywanie wyników testowania w pamięci podręcznej
    • Testowanie publicznego API
    • Porównywanie wyników testów przy użyciu modułu go-cmp
  • Testy tablicowe
  • Sprawdzanie pokrycia kodu
  • Testowanie wydajności
  • Zalążki w języku Go
  • Pakiet httptest
  • Testy integracyjne i znaczniki kompilacji
  • Wyszukiwanie problemów ze współbieżnością przy użyciu narzędzia race checker
  • Podsumowanie

Rozdział 14. W krainie smoków: mechanizm refleksji oraz pakiety unsafe i cgo

  • Mechanizm refleksji umożliwia manipulowanie typami podczas działania programu
    • Typy, rodzaje i wartości
    • Tworzenie nowych wartości
    • Zastosowanie refleksji do sprawdzenia, czy wartość interfejsu wynosi nil
    • Tworzenie marshalera danych przy użyciu mechanizmu refleksji
    • Zastosowanie refleksji do tworzenia funkcji automatyzujących powtarzalne zadania
    • Przy użyciu refleksji da się tworzyć struktury, ale nie rób tego
    • Przy użyciu refleksji nie da się tworzyć metod
    • Używaj refleksji tylko wtedy, gdy to się opłaca
  • Pakiet unsafe rzeczywiście jest niebezpieczny
    • Zastosowanie pakietu unsafe do konwersji zewnętrznych danych binarnych
    • Pakiet unsafe a łańcuchy i wycinki
    • Narzędzia związane z pakietem unsafe
  • W pakiecie cgo chodzi o integrację, nie o wydajność
  • Podsumowanie

Rozdział 15. Spojrzenie w przyszłość typy sparametryzowane w Go

  • Typy sparametryzowane ograniczają redundantność kodu i zwiększają bezpieczeństwo typowania
  • Wstęp do typów sparametryzowanych w Go
  • Zastosowanie list typów do określania operatorów
  • Funkcje sparametryzowane i algorytmy abstrakcyjne
  • Listy typów ograniczają możliwość przypisywania stałych oraz implementacji
  • Pominięte kwestie
  • Typy sparametryzowane a idiomatyczny kod w Go
  • Co niesie przyszłość?
  • Podsumowanie
  • O autorze
  • Kolofon

        Książka - Autor Jon Bodner
        Książka - ISBN 978-83-283-8394-4
        Książka - Oprawa miękka
        Książka - Wydawnictwo Helion S.A.
        Tematyka Golang
        Szerokość opakowania 17 cm
        Wysokość opakowania 24 cm
        Głębokość opakowania 2 cm
        Masa opakowania 0.534 kg

        Jako pierwszy zadaj pytanie dotyczące tego produktu!

        Opinie o produkcie

        Język Go. Tworzenie idiomatycznego kodu w praktyce - Jon Bodner

        5/5

        Średnia Ocena

        1

        Opinie Klientów
        Poniższe opinie zbieramy
        i weryfikujemy przy pomocy
        zewnętrznego partnera Trustmate
        i pochodzą z procesu pozakupowego.
        Katarzyna 29.08.2023 Potwierdzony zakup
        Lubię taki format książki. Przydaje się w codziennej pracy. Dobra inwestycja w samorozwój.

        Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

        Produkty z tej samej kategorii: