Nauka przez zabawę – projekty na Arduino dla początkujących
Jedną z pozycji wydawniczych, doskonale nadających się dla początkujących adeptów elektroniki i programowania, jest książka Simona Monka „Arduino. 36 projektów dla pasjonatów elektroniki”. Na ponad 370 stronach autor prowadzi Cię za rękę, przystępnie opisując każdy kolejny krok, niezbędny do wykonania danego projektu. Jest z czego wybierać, bo oprócz prostych wyświetlaczy LED, w kolejnych rozdziałach książki opisane zostały także układy alarmowe, gadżety muzyczne i dźwiękowe czy projekty wykorzystujące do swojego działania połączenie internetowe. Znajdziesz tu także opisy konstrukcji przydatnych układów dla domu, prostych gier elektronicznych, a nawet licznika Geigera-Müllera do wykrywania promieniowania pierwiastków radioaktywnych.
Nauka krok po kroku – jak poznać Arduino „od podszewki”?
Dla osób, którym nie wystarczy odtwarzanie prostych projektów i które wolą zamiast tego poznać podstawy oraz szczegółowo zrozumieć zasady działania poszczególnych bloków peryferyjnych czy też sposobów obsługi elementów zewnętrznych, mamy doskonałą pozycję „Arduino w akcji” autorstwa M. Evansa, J. Noble i J. Hochenbauma. W tej liczącej ponad 350 stron publikacji autorzy szczegółowo opisują instalację środowiska programistycznego, podstawowe wersje płytek Arduino oraz wszystkie istotne aspekty sprzętowe mikrokontrolerów. Podręcznik nastawiony jest na gruntowne poznanie podstaw, a każdy nowy element autorzy wprowadzają przy okazji kolejnego, prostego projektu, korzystającego także z poznanych wcześniej zagadnień. Zdobyta we wcześniejszych rozdziałach wiedza jest wykorzystywana w dalszej części książki, co daje możliwość jej ugruntowania. Publikacja zawiera także krótki kurs programowania, pozwalający szybko zapoznać się z podstawami kodowania oraz użycia bibliotek C++.
Arduino dla bardziej zaawansowanych użytkowników
Dla osób, które znają już podstawy programowania i elektroniki, ale chciałyby zgłębić bardziej zaawansowane możliwości wykorzystania płytek w wielu użytecznych zastosowaniach, mamy w naszej ofercie książkę autorstwa Mike’a Westerfielda pt. „Projekty elektroniczne na iPhone i iPad. Niekonwencjonalne gadżety z technologią Arduino i techBASIC”. Publikacja zawiera opisy wielu intrygujących projektów, które można wykonać, mając do dyspozycji Arduino oraz urządzenie mobilne firmy Apple – iPhone lub iPad. Do tworzenia programów autor wykorzystuje środowisko techBASIC, będące kolejnym przykładem wykorzystania jednego z najprostszych języków programowania na świecie – BASIC. Przedstawione w książce, pomysłowe projekty będą zaskakujące nawet dla zaawansowanych programistów.